Proč jsem se nestala pojišťovací makléřkou
Ilustrační foto: pixabay.com

Proč jsem se nestala pojišťovací makléřkou

27. 9. 2020

Na mé důvody, proč jsem se kamarádkou nechala přemluvit k tomu, abych se stala pojišťovačkou, už si nevzpomenu. Její důvody však byly velmi zřetelné.

Za každou získanou dušičku pobere provizi a body, které ji posunou výše na žebříčku kariéry. A mě se možná zdálo, že je dobrý nápad rozšířit mé "podnikání" o další činnost.

Tak se stalo, že jsem jednoho dne vezla ji a ještě dvě další budoucí kolegyně na dvoudenní školení pojišťovacích makléřů. Trochu mě rozladilo, že my ze severních Čech musíme absolvovat cestu přes půl republiky, abychom mohli být proškoleni, když firma, pro kterou jsme byli získáváni, má pobočky po celé zemi. Ale pochopila jsem, že sídlo firmy je na jižní Moravě, takže organizátoři samozřejmě mají zájem, abychom se školili co nejblíže jejich bydliště, a zbytečně neplýtvali jejich drahocenným časem.

Ubytovali jsme se v příjemných dvoulůžkových pokojích a pádili do hlavního sálu, kde se mělo konat naše vzdělávání. Výraz pádili je zde namístě, protože vše bylo na minutu zorganizováno, a jak nám bylo řečeno, nedochvilnost se netrpí a za pozdní příchody se udělují pokuty. Taktéž za nevypnutý mobil a další nekázeň.

V sále se na nás široce usmívali naši školitelé. Vysoký štíhlý charizmatický ředitel firmy nás uvítal a ve zhruba půlhodinové one man show nám představil své spolupracovníky, kteří jsou skvělí, nepostradatelní a všichni jsou jeho nejlepší přátelé. Dále nám sdělil, jak je rád, že vidí kolem sebe tak sympatické tváře a velmi se těšil na vzájemnou spolupráci, až se staneme členy tohoto skvělého týmu. Přitom dokázal obejít celý sál a navázat oční kontakt i s těmi na nejzastrčenějších místech. Skvělá práce. S chutí jsem mu zatleskala. Dovedu ocenit profesionalitu v jakémkoliv oboru.

A už to jelo. Nejdříve jsme se dozvěděli, jak skvělá, bohatá a nejlepší je firma, pro kterou jsme se rozhodli pracovat. Ti nejlepší jsou přáteli charizmatického pana ředitele a jsou zváni každý rok na párty v jeho soukromém sídle. O tom jsme se mohli přesvědčit na snímcích promítaných na širokém plátně v čele sálu. Přátelé v čele s panem ředitelem na zahradě - smějí se a mávají, přátelé s panem ředitelem v bazénu - smějí se a mávají, přátelé s panem ředitelem na terase - smějí se a nemávají, protože mají v ruce každý sklenku sektu. A těší se, že příští rok se jejich řady rozšíří o nejlepší z nás.

Následovalo motivační cvičení. Měli jsme rozluštit, jak pospojovat jedním tahem body různě rozmístěné na papíře. Řešením bylo opustit papír a protáhnout čáru přes stůl. Pointa: jedině, když se odhodláme k netradičním postupům, dosáhneme úspěchu. S tím se dalo souhlasit.

Další lektorka nás poučila o tom, jak získat širokou databázi adres potencionálních klientů včetně telefonních čísel.

"Bylo to jednoduché, přátelé, požádala jsem známou paní doktorku o nějaké kontakty na její pacienty, abych mohla nějak začít. Ona mi umožnila přístup do své kartotéky, kde jsem si vybrala potencionální klienty, opsala jejich data, telefonní čísla a během příštího týdne jsem je všechny obtelefonovala, představila jsem se jako pojišťovací poradce jejich lékařky a nabídla jim své služby," školila nás žena středního věku s centimetrovými očními linkami a kruhovými náušnicemi, které při prudším pohybu hrozily ublížit své nositelce někde v oblasti klíčních kostí.

Zděsila jsem se. "Co ochrana osobních dat?" vykřikla jsem nahlas. Lektorka velkoryse moji nekázeň přehlédla a pokutu jsem nedostala. Pohoršené pohledy ostatních adeptů však signalizovaly, že jsem se ocitla někde, kde jsem být neměla. Je opravdu možné, že jsem jediná, komu takové praktiky vadí? Copak to není někomu alespoň divné?

Zbytek školení jsem protrpěla jen kvůli kolegům, kteří byli odkázáni na můj odvoz. Názorné školení, jak přesvědčit klienta (v mém pojetí zmanipulovat oběť), aby se pod tíhou argumentů nechal pojistit. Závěr školení patřil opět charizmatickému řediteli. Srdečně se s námi rozloučil a těšil se na další setkání.

Věděla jsem, že z mé strany už žádné další setkání nebude. I když - dámy - ten ředitel byl vážně k sežrání!

Můj příběh podnikání
Hodnocení:
(5.1 b. / 23 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.