Zatímco se u nejbližší stanice metra Chodov úspěšně rozrůstá gigantické nákupní centrum, jehož součástí je i hypermarket Albert, je pro nás, žijící na nadalekém sídlišti, k dispozici pouze jedna malá prodejna, supermarket stejného obchodního řetězce. Vzhledem k tomu, že v bezprostřední blízkosti žádné jiné potraviny nejsou, směřují každodenní kroky obyvatel sídliště, povětšinou starší populace nebo rodin s malými dětmi, ponejvíce tam. Zvláště ve špičce, tedy v podvečerních hodinách, tam bývá pěkně přelidněno a už dávno padl slogan, že zjistíme-li, že před námi u pokladny stojí více než tři zákazníci, dostaneme jako odškodnění za čekání papírovou nákupní tašku.
Nejsem jako má kolegyně z práce, jejímž koníčkem je vyhledávat v obchodě v jejich čtvrti různé nesrovnalosti a upozorňovat na ně, neboť za každou objevenou závadu obdrží zákazník poukázku na nákup v hodnotě 50 Kč. Jedná se především o zboží s prošlou zárukou nebo o rozdíl mezi cenou, nabízenou v rámci slevy a pak skutečně namarkovanou u pokladny. Nejsem však ani z těch, kteří si nevšímají nebo si nechají leccos líbit.
Před několika měsíci se mi stalo, že jsem si u pultu koupila svou nárazovou pochoutku - matesy s cibulí. Plastovou vaničku omotanou navrchu fólií jsem donesla s ostatním zbožím domů, avšak ke své hrůze jsem zjistila, že mi charakteristicky páchnoucí olej vytekl do nákupní tašky a znehodnotil v ní několik věcí. Při bližším prozkoumání vaničky jsem shledala, že nemá víčko, že pultová prodavačka zkrátka omotala vaničku s rybami v oleji otevřenou. Nemohla jsem pochopit, že by to udělala v roztržitosti, ale když jsem se tam vydala druhý den znovu a chtěla jsem koupit něco obdobného, viděla jsem, že tam má prodavačka pouze vaničky bez víček. Při odchodu jsem tedy napsala ve vstupní hale stížnost a hodila ji do schránky Vaše připomínky. Byla jsem zvyklá na to, že se vedoucí prodejny v našem Albertu dost často měnili. Nyní jsem na stěně s informacemi objevila portrét výrazně mladého muže, pana Tomáše X., prezentovaného jako manažera prodejny. Jemu jsem tedy adresovala své upozornění na případ chybějících víček a v závěru dodala, že bych mu takový večer, jaký jsem měla já s likvidací pohromy v tašce, nepřála.
Na svou stížnost, u níž nechyběl kontakt, jsem sice nedostala žádnou individuální odpověď, ale je pravda, že už jsem od té doby nic podobného nezažila.
Dnes v podvečerních hodinách jsem při svém nákupu v Albertu zažila zase obvyklou hektickou situaci v prodejně, kdy byly nejprve v provozu pouze dvě pokladny. Poté se otevřela ještě další a k té jsem přešla i já. Šlo to u ní velmi rychle. Za pokladnou stál a brilantně rychle markoval elegantní mladý muž. Když jsem se dostala na řadu, zjistila jsem, že má na jmenovce uvedeno Tomáš X., manažer prodejny. Pohyboval se naprosto profesionálně, obratně a zdvořile. Nechával daleko za sebou zbylé dvě pokladní. Nevím, zda se na pozici manažera prodejny vypracoval z někdejšího řadového pokladního, že tu činnnost tak bravurně zvládal, ale každopádně si u mě velice polepšil. Ze své pozice vedoucího to rozhodně dělat nemusel a kdekdo by to ani neudělal. Jemu však, jak se zdá, opravdu záleží na dobrém jménu prodejny.
A tak ode mě přijde do schránky Vaše připomínky po čase zase vzkaz. Tentokrát to však bude pochvala.
Ilustrační foto: Albert.cz
V sídlištním supermarketu
10. 10. 2016
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Pro vkládání příspěvků do diskuze se musíte přihlásit
Mirek Hahn
3.4.2017 13:19
Albert - jednoznačně nejhorší prodejny ve známém vesmíru ! Nedoplněné zboží v regálech, problém sehnat personál aby nakrájel půlky bochníku chleba, balené sýry z jejich lahůdek už na prodejně plesnivé, málo pokladních, na pokladně agenturní brigádníci, kteří pět minut hledají jak namarkovat francouzskou bagetu a další neduhy.... Taky máme tu smůlu, že Albert je nejblíž. To je za trest tam nakupovat... Když máme trochu času, jedeme nakoupit kamkoli jinam.
Jarmila Komberec Jakubcová
12.10.2016 19:44
Velmi zajímavé postřehy z hypermarketu Albert. U nás v Plzni jich máme také pár. Já tento řetězec moc nemusím. Hlavně maso či saláty jsou takové jako že už na prodejně "zdomácněly". Nejraději nakupuji v Globusu, který je v Plzni jeden. Jen tam nakupuji čerstvé maso a výjimečně šunku pro vnoučata. Kde bydlím nejsou žádné obchody, nejbližší je Tesco cca 5km.Proto nenakupuji jinde než ve velkých obchodních řetězcích kam dojedu autem a hlavně ke zaparkuji. Ve středu Plzně se nikde parkovat nedá.
Marcela Pivcová
11.10.2016 13:35
Moje zkušenosti s Albertem bohužel příliš dobré nejsou. Dost často tam mívám problémy u pokladny - nesrovnalosti v ceně zboží v regálu a při vyúčtování. Někdy je rozdíl třeba 1 - 2 koruny, ale ani to není zanedbatelné. Horší jsou rozdíly v chybně namarkovaném druhu zboží, které mohou činit i několik desítek korun. Při velkém nákupu i tento rozdíl by se mohl přehlédnout. Tak pečlivě sleduji účtenky, i když jsem nikdy nepatřila k vyhledávačům chyb. A počet "omylů"? - možná, že už bych je na prstech nespočítala. Někdy se pokladní ani neomluví a o nepříjemných pohledech za mnou stojících zákazníků raději nemluvím. Místo obchodu zatím ještě nezveřejním - třeba k tomu někdy dojde.
Naděžda Špásová
10.10.2016 16:57
Zuzko, tu spoušť ti opravdu nezávidím. Taky se mi to stalo, i přesto, že to mělo víčko. Albert u nás máme taky, ale ten je trochu z ruky, takže tam nejezdíme. Dneska si na něco stěžovat, je prakticky mlácení prázdné slámy. Délku reklamace si určuje prodejce a ty, zákazníku, se s tím srovnej, jak chceš. Hlavně, že mají u vás šikovného manažera.
ivana kosťunová
10.10.2016 15:21
Jste příliš laskavá, profesionální přístupby podle mě měl zahrnovat omluvu za způsobenou škodu, pokud jste zanechala kontakt. Ale to, že už se podobné chyby neopakovaly taky o něčem svědčí.
Marie Magdalena Klosová
10.10.2016 14:53
Vždy mě potěší skutečně profesionální přístup ve službách.Dokládá to,že těmto lidem záleží na dobré pověsti a práce tam je navíc baví.mm
Květoslava HOUDKOVÁ
10.10.2016 13:54
Milá Zuzko - i ostatní "í"čkaři: V samoobsluhách Super a Hyper marketů se dočkáváme mnoha různých "překvapení" i nástrah. Docela podrobně se tím zabývá organizace dTest - vytvořili i zvláštní portál: www.vasestiznosti.cz - čerpám zde různé informace - varování apod. Pročtěte si také článek , zveřejněný na Seznamu: www.novinky.cz/finance/414234-vite-jake-nastrahy-na-vas-mohou-cihat-v-samoobsluze? Doufám, že jsem kontakt opsala dobře a v pohodě najdete !
Ilona Erika Kolář
10.10.2016 13:25
Čas od času se stane, že u nás se také někdo domáhá knihy přání a stížností. Místo toho máme kartičky s e-mailovou adresou a tel. číslem.
Libor Farský
10.10.2016 12:07
Opravdu postrádám "knihu přání a stížností", která za socialismu musela být v každé prodejně (a dost možná i u holiče :-). Já nakupuji ve vesnické prodejně Coop, je to také řetězec, ale ani žádná schránka pro připomínky v ní není. Chtěl jsem také chválit - milé a ochotné prodavačky. Asi budu muset pro tu knihu vyrazit do antikvariátu.
Jiří Libánský
10.10.2016 10:07
Oceňuji, že si Zuzana nejen všímá, co se kolem ní děje, ale dovede o tom i zajímavě napsat. Nejen významné události, ale především ty běžné všednodenní tvoří náš život. Je dobré si jich všímat a přemýšlet o nich.
Zpět na homepage Zpět na článek
Doporučujeme
Články z Drbna.cz
Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.
Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:
- Váš nejnovější článek
- Nejnovější komentáře k vašim článkům
- Nové vzkazy od přátel
- Nové žádosti o přátelství
JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí.
Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 45. týden
Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?
AKTUÁLNÍ ANKETA
Nakupujete vánoční dárky prostřednictvím e-shopů?
Ano, hlavně proto, že je to snadné a rychlé
Ano, hlavně kvůli výhodnějším cenám
Ano, ale jen výjimečně (např. není v blízkosti prodejna, kde bych zboží koupil(a)
Ne, hlavně proto, že zboží nevidím na vlastní oči a nemohu jej prověřit
Ne, protože nechci platit zboží kartou ani převodem