Nejvíce Českých lvů včetně těch v prestižních kategoriích za nejlepší film, režii a scénář převzali v pražském Rudolfinu tvůrci sociálního dramatu Petra Václava Cesta ven. Celkem si odnesli sedm těchto cen, jednu z nich i představitelka hlavní role, neherečka Klaudie Dudová.
Za výkon v hlavní roli snímku Díra u Hanušovic svého už šestého lva získal Ivan Trojan. Slavnostní večer tak skončil překvapením, očekávalo se, že preferovaným snímkem s 15 nominacemi bude Fair Play Andrey Sedláčkové. Ten nakonec oceněn nebyl. Cesta ven byla nominovaná desetkrát.
Nejlepším dokumentem je snímek Olga režiséra Miroslava Janka věnovaný Olze Havlové. Cenu za mimořádný přínos české kinematografii udělila Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) filmařce a pedagožce Drahomíře Vihanové.
Na Českého lva kromě Cesty ven dosáhly už jen tři celovečerní hrané snímky. Prvotina Miroslava Krobota Díra u Hanušovic a pohádka Jana Svěráka Tři bratři získaly shodně po třech křišťálových plastikách. Jednu si odnesl skladatel Jan P. Muchow za hudbu k debutu Ondřeje Sokola Krásno.
Z 22. ročníku prestižních Českých lvů tak film Andrey Sedláčkové o zneužívání dopingu v socialistickém sportu vyšel naprázdno. Přitom ČFTA ho vyslala do bojů o Oscara. Mínění akademiků se dnes ale nakonec ztotožnilo s výsledky nedávno udělených Cen české filmové kritiky. Kritici udělili Cestě ven při menším počtu kategorií čtyři ceny a na snímek Andrey Sedláčkové rovněž nepamatovali. Ta se dnes musela spokojit jen s Cenou filmových fanoušků.
Vítězná Cesta ven pojednává o mladé romské matce odmítající se smířit s nepříznivým společenským statusem a snažící se vybojovat lepší život pro sebe i svou dceru. Odvaha a rodičovský cit jí pomáhají překonat překážky v podobě dluhů, mantinelů většinové společnosti i problémů ve vlastní komunitě. Cenu za kameru k tomuto snímku si odnesl Štěpán Kučera, za střih byl oceněn Florent Mangeot a za zvuk Daniel Němec a Ivan Horák.
Oba České lvy za vedlejší role si odnesl snímek Díra u Hanušovic, získali je Lenka Krobotová a Jaroslav Plesl. Tři bratři bodovali v kategoriích scénografie (Jan Vlasák), kostýmy (Simona Rybáková) a masky (Zdeněk Klika).