Foto

V Česku roste poptávka
po věrnostních programech

12. 11. 2011

Stále více českých firem zavádí věrnostní programy, pomocí kterých se snaží v době hospodářské krize udržet zákazníky. Mezi nejčastější odměny pro věrné zákazníky patří dobití mobilního telefonu, různé dárky z oblasti cestování či vybavení domácnosti. Vyplývá to ze statistik společnosti Retail Adventures, která se specializuje na věrnostní motivační systémy.

Ředitelka Retail Adventures Pavlína Doksanská uvedla, že poptávka po věrnostních programech je letos meziročně o 23 procent vyšší a ve srovnání s předkrizovými roky 2005 až 2008 vzrostla o více než 80 procent. „Firmy se pro ně v nelehkých dobách stále více primárně zaměřují na udržení stávajícího zákazníka a tomu podřizují i svůj marketing,“ uvedla Doksanská.

Mezi nejčastější segmenty, které v ČR využívají věrnostní programy, patří především banky a další finanční instituce. Věrnostní programy nabízejí také čerpací stanice, oděvní firmy a obchodní řetězce. „Na českém trhu vidíme potenciál rozvoje využití věrnostních programů v segmentu hobby, a to jak u klasických hobbymarketů, tak i u specializovaných značkových prodejců zahradní techniky, dále pak v cestovním ruchu, dopravě a nově i v segmentu péče o zdraví,“ míní Doksanská.

Bonus dobití kreditu a dárky v podobě cestování a vybavení domácností se dlouhodobě drží v čele zájmu o odměny z věrnostních programů. Za posledních pět let si dobití telefonů drží 23procentní podíl ze všech bonusů a na cestování připadá 18 procent odměn.

Typickým zákazníkem věrnostních programů je zákazník ve středním a starším věku, přičemž více než polovinu klientů tvoří ženy. „I podle výběru odměn je vidět, že jsou to často především ženy, které rozhodují, jaké odměny budou v rámci věrnostních programů vybrány,“ podotkla Doksanská.

nákupy průzkum
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 50. týden

Blíží se vánoční svátky a s nimi návštěvy v rodinách, u známých, a také jiné společenské události. A tak si tentokrát vyzkoušíme, jaké máte znalosti z etikety.

AKTUÁLNÍ ANKETA