Domácí turisté mají Česko
rádi. Na svá místa se vracejí

Domácí turisté mají Česko
rádi. Na svá místa se vracejí

28. 4. 2012

Domácí turisté se už zřejmě nabažili zahraničních zájezdů a stále častěji cestují po své vlasti. A co víc – do různých lokalit Česka se vracejí opakovaně: více než dvě třetiny návštěvníků dokonce častěji než třikrát. Vyplývá to z výzkumu Monitoring domácího cestovního ruchu, který pravidelně zpracovává agentura CzechTourism.

O návratu do místa předchozího pobytu uvažuje celkem 88 procent oslovených návštěvníků v domácích turistických regionech. Celkově výzkum zaznamenal vysokou spokojenost s navštívenou destinací, téměř polovina dotázaných byla dokonce navýsost spokojena. Nejlépe byly hodnoceny regiony Jižní Morava, Šumava a Jižní Čechy, mezi slabší regiony v tomto ohledu patřily Střední Čechy a Severní Morava a Slezsko.

„Je to pro nás potěšující zjištění. Opakovaná návštěva turistů v určitém regionu je jedním z našich cílů v oblasti domácího i příjezdového cestovního ruchu. Z výsledků průzkumu vyplývá, že hlavní roli sehrává neustále se zvyšující kvalita služeb,“ okomentoval statistiky generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Klíčovou položkou ovlivňující spokojenost a četnost návštěvníků jsou především lepší ubytovací služby. Nicméně důležité jsou také nové trendy – na úkor sportu vzrůstá v poslední době podíl pěší a poznávací turistiky, kterou „mají na svědomí“ především senioři.

Jednotlivé regiony České republiky se liší v atraktivitě a schopnosti přitáhnout návštěvníky ze vzdálených míst. Z největších vzdáleností (nad 100 km) jezdí návštěvníci na Šumavu, do Západočeských lázní, Českolipska, Jizerských hor, do Krkonoš i Podkrkonoší. Jako dopravní prostředek Češi nejčastěji používají osobní automobil (73 %), až s výrazným odstupem následuje vlak a linkový autobus.

Turisté obvykle v Česku za jeden den utratí částku v rozmezí 200 až 1000 korun, jak pravilo 70 procent dotázaných. Stravování v restauračních zařízeních je dnes už běžnou záležitostí – osmdesát procent účastníků domácího cestovního ruchu využívá alespoň občas místního pohostinství.

Při rozhodování o návštěvě destinace používají Češi jako hlavní informační zdroj internet, zejména webové vyhledávače. Významnou roli hrají také informace a doporučení od přátel a známých.

cestování Česká republika
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.