Foto

Češi milují hypermarkety. Mají
čtvrtou nejhustší síť v Evropě

10. 2. 2012

Česko má čtvrtou nejhustší síť hypermarketů v Evropě – na milion obyvatel připadá už 26 těchto velkoplošných prodejen. Nejvyšší ukazatel má Švédsko, kde je na milion lidí 28 hypermarketů. Naopak v Polsku jich je osm a v Turecku či Nizozemsku pouze tři. Vyplývá to z analýzy společnosti The Nielsen Company.

„V Česku je vysoká penetrace hypermarketů. Existuje ale určitý prostor pro otevírání dalších supermarketů nebo diskontů,“ komentoval údaje Lubomír Mechura z Nielsen Czech Republic.

Síť hypermarketů pokryla už většinu území republiky a v jejich spádové oblasti žije podle údajů společnosti Incoma GfK takřka 90 procent české populace. Expanze hypermarketů proto v posledních letech zpomalila a obchodní řetězce tyto velkoplošné prodejny stavějí ve stále menších městech.

Počet supermarketů, hypermarketů a diskontních prodejen se předloni podle údajů Incoma GfK zvýšil z 1339 v roce 2009 na 1386. Supermarkety na konci loňského roku jako hlavní nákupní místo potravin uvedlo 18 procent českých domácností, obliba hypermarketů se loni zvýšila na 44 procent ze 43 procent v závěru roku 2010.

„Celkově české domácnosti stále nejraději nakupují potraviny ve velkých hypermarketech, výrazný nárůst ovšem v loňském roce zaznamenaly i o něco menší supermarkety. Lidé do nich mají blíže, a mohou tak pružněji reagovat na speciální cenové nabídky nebo nakupovat jen to zboží, které právě potřebují,“ dodal Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK.

nákupy
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.