Moje fotografování: planetky

Moje fotografování: planetky

19. 5. 2014

Fotografuji již asi 48 let. Začínal jsem fotografovat na kinofilmové zrcadlovky, přes Exu, Praktiku, Pentax a Nikon. Asi 8 let již fotografuji na digitální zrcadlovku Nikon D80. Fotografuji zejména krajinu, přírodu, makrofotografii, někdy lidi a trochu různé experimenty.

Jedním z experimentů jsou tzv. planetky:

V tomto případě jsou to „planetky stromů“, ale lze je vytvořit i z jiných vhodných námětů jako např. květiny, budovy, krajiny, podobně.

Postup není zase tak složitý, jak by se mohlo zdát:

  1. Potřebujeme vhodnou fotografii.
  2. Fotografii stranově převrátíme a spojíme ji s původní, to zopakujeme ještě jednou.
  3. U vzniklé fotografie zvětšíme její výšku na stejný počet pixelů jako je její šířka, tím nám vznikne zkreslená čtvercová fotografie.
  4. Potom uplatníme deformaci – „Polární souřadnice“ a tím již vznikne planetka.
  5. Pokud před uplatněním Polárních souřadnic obrázek otočíme o 180° (vzhůru nohama), vznikne jiná planetka. Jedna má stromy dovnitř, po druhé ven.

Potřebujeme k tomu jen fotografii, počítač a program, který uvedené úpravy umí, např. bezplatný GIMP. Vyzkoušejte.

fotografování
Autor: Jan Kutílek
Hodnocení:
(5 b. / 2 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Hana Rypáčková
Taky pracuji s Gimpem. Je zadarmo a šikovný.Ráda se v této rubrice něco přiučím.
Radovan Cakl
Dobrý nápad a díky za inspiraci. Zkusil jsem (v Moje zábava) a bude to i důvod se trochu seznámit s Gimpem. Jinak ten Váš snímek č .5 je pěkný "pajdulák", doporučuji využít na PF. Prošel jsem si i ostatní Vaše fotky v profilu a gratuluji. Moc se mi líbí hlavně krajinky.
jana bendova