Posedlost Čechů slevami se stále zvyšuje. Podle reklamních letáků obchodníků s potravinami se při nákupech řídí již 40 procent českých domácností. Roste také zájem lidí o diskontní prodejny, jako své hlavní nákupní místo je uvádí již čtvrtina domácností. Zájem o malé obchody upadá.
"V posledních šesti měsících podle letáků nakupovalo 40 procent českých domácností, a to je zatím největší podíl respondentů za celé sledované období od roku 1997," uvedl Pavel Cabal, analytik společnosti Incoma GfK, která na toto téma provedla průzkum.
Podle výsledků studie nakupovali Češi v posledním půl roce nejraději v hypermarketech: 44 procent českých domácností uvádí, že v nich utratilo největší část svých výdajů za potraviny a drogerii.
Zároveň roste zájem Čechů o nákupy v diskontních prodejnách. Jako své hlavní nákupní místo je uvádí 25 procent domácností. Obliba supermarketů zůstává stabilní, preferuje je 17 procent lidí. Naopak menší tradiční prodejny upřednostňuje jako své hlavní nákupní místo potravin nejméně domácností od roku 1997, jen 12 procent.
Úroveň distribuce letáků maloobchodních řetězců je v Česku vysoká. Do svých poštovních schránek dostává letáky 84 procent oslovených domácností. Nejčastěji si respondenti vybavují letáky společností Kaufland, Lidl, Penny Market a Tesco. Elektronické letáky řetězců si na internetu prohlíží již 12 procent domácností a sedm procent domácností podle nich také nakupuje.