Dvě pětiny domácností
už nakupují podle letáků

Dvě pětiny domácností
už nakupují podle letáků

9. 1. 2014

Posedlost Čechů slevami se stále zvyšuje. Podle reklamních letáků obchodníků s potravinami se při nákupech řídí již 40 procent českých domácností. Roste také zájem lidí o diskontní prodejny, jako své hlavní nákupní místo je uvádí již čtvrtina domácností. Zájem o malé obchody upadá.

"V posledních šesti měsících podle letáků nakupovalo 40 procent českých domácností, a to je zatím největší podíl respondentů za celé sledované období od roku 1997," uvedl Pavel Cabal, analytik společnosti Incoma GfK, která na toto téma provedla průzkum.

Podle výsledků studie nakupovali Češi v posledním půl roce nejraději v hypermarketech: 44 procent českých domácností uvádí, že v nich utratilo největší část svých výdajů za potraviny a drogerii.

Zároveň roste zájem Čechů o nákupy v diskontních prodejnách. Jako své hlavní nákupní místo je uvádí 25 procent domácností. Obliba supermarketů zůstává stabilní, preferuje je 17 procent lidí. Naopak menší tradiční prodejny upřednostňuje jako své hlavní nákupní místo potravin nejméně domácností od roku 1997, jen 12 procent.

Úroveň distribuce letáků maloobchodních řetězců je v Česku vysoká. Do svých poštovních schránek dostává letáky 84 procent oslovených domácností. Nejčastěji si respondenti vybavují letáky společností Kaufland, Lidl, Penny Market a Tesco. Elektronické letáky řetězců si na internetu prohlíží již 12 procent domácností a sedm procent domácností podle nich také nakupuje.

Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Jana Šenbergerová
Pořád dumám, proč mi tak často ty superceny připadají nehorázné... Nenakupuji jen to, co je levné, ale co opravdu potřebuji nebo chci. A s tím počítají maloobchodní řetězce...samozřejmě hlavně ve svůj prospěch.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.