Zámek Hradec nad  Moravicí
Foto: autorka

Zámek Hradec nad Moravicí

30. 10. 2021

20. října 2021 byl hezký den - babího léta. Lákalo nás to s manželem na výlet do Hradce nad Moravicí. Vyjeli jsme odpoledne a při dojezdu jsme měli na procházku asi dvě hodiny do setmění. Využila jsem je na fotografování v areálu zámeckého parku a před zámkem.

Zámek Hradec nad Moravicí je zámecký komplex ve městě Hradec nad Moravicí v okrese Opava. Areál zámku se nachází v jižní části města na protáhlém ostrohu, nad soutokem řeky Moravice a potoka Hradečná. První zmínky o Hradci a jeho hradisku pocházejí z poloviny 11. století. Po požáru v polovině 13. století započal s velkou výstavbou nového gotického hradu král Přemysl Otakar II. Gotický hrad byl přestavěn na renesanční, posléze na barokní zámek. Empírovou přestavbou získal svůj charakteristický výraz.             

Do komplexu památkových budov s rozsáhlým parkem dnes patří Bílý zámek, za ním se tyčí tzv. Bílá věž a do areálu se vstupuje branou, která je součástí novogotického Červeného zámku. Více zde: https://www.zamek-hradec.cz/cs.

Od roku 2001 je národní kulturní památkou. Je ve vlastnictví státu a je přistupný veřejnosti.

Pobývali v něm skladatelé L. van Beethoven a F. Liszt i jeho dcera Cosima Wagnerová, houslový virtuos N. Paganini nebo malíř J. Mánes, přátelské vztahy udržovali Lichnovští s W. A. Mozartem, A. von Humboldtem, R. M. Rilkem, M. Twainem, P. Picassem i O. Kokoschkou.
Zdroj: https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/historie-hradec-nad-moravici30092017.html

Na zámku v Hradci nad Moravicí se každoročně od roku 1960 koná festival vážné hudby Beethovenův Hradec.

Další informace jsou zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Hradec_nad_Moravic%C3%AD_(z%C3%A1mek)

 


Vybrala jsem fotografie zajímavých objektů, míst a výhledů po obou stranách parku a seřadila jsem je do videa.



 

cestování hrady a zámky
Hodnocení:
(5.2 b. / 14 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE