
Ilustrační foto: ingimage.com
Poznejte práva pacientů a jak se jich domoci
18. 4. 2019Víte, na jaké všechny informace máte u lékaře nárok? Kdo má právo nahlížet do vaší zdravotnické dokumentace? Kdy si nelze svobodně zvolit poskytovatele zdravotních služeb?
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Pro vkládání příspěvků do diskuze se musíte přihlásit
Eva Kopecká
22.4.2019 08:11
Mám pár smutných příkladů z blízkého okolí, kdy lékař nejen že nepomůže, ale i problém bagatelizuje. Tváří se, že je vše v pořádku, pacient buďto svoje výsledky do ruky nedostane, nebo zprávu má, ale stejné jí nerozumí a stav mu není vysvětlen. Lékař by se o pacienta měl starat tak, jako by to byl jeho příbuzný....
Marie Novotná
22.4.2019 06:53
Smutné je,že pacient-klient,který by mohl uplatnit svá práva,je nikdy uplatnit nechce.
Ellen Z. Matějová
21.4.2019 11:34
Jen bych tady nastínila pohled "z druhé strany": Kromě brožury "Práva pacientů" by měla vyjít i brožura "Povinnosti pacientů". Protože mnozí znají svá "práva" velmi dobře, ohánějí se jimi na každém kroku, ale když mají oni dodržovat cokoliv (režim v nemocnici, slušně se chovat, doporučení lékaře, atd...), tak se jich najednou nic netýká, protože oni nic nemusí, ale všechno mohou. Je to vždy o tom, jak se chová pacient - tak se pak k němu chová i personál. Arogantní pacienti jsou postrachem všech zdravotnických zařízení, protože personál nemá šanci proti takovým lidem (znajícím a vymáhajícím si svá "práva" všemi prostředky). Někteří pacienti jsou tak agresivní, že na ně musí volat ochranku nebo rovnou policii, a ti si pak ještě jdou stěžovat. Protože oni už dnes nejsou "pacienti" (odvozeno od slova "trpělivý"), ale "klienti", kterým se zdravotnický personál musí málem klanět. A jací lidé asi přicházejí jako pacienti do nemocničních ambulancí (které "jedou" 24 hodin denně bez oddechu), když jen na jediné nemocniční ambulanci zasahuje ochranka 250x za jeden měsíc...?! Pacienti přijdou a chtějí doktorům radit, jak je mají léčit, protože "na internetu psali"... Možná by se paní z neziskovky, autorky té brožury, mohly přijít podívat do některé nemocnice a pak by mohly něco napsat i z pohledu z běžné každodenní reality... Asi by se nestačily divit, jak to doopravdy chodí. "Chytrých" pacientů je tolik, že už ani doktory nebudou za chvíli potřebovat...
Jarmila Komberec Jakubcová
20.4.2019 12:05
Zajímavé - zatím mám s lékaři jen ty nejlepší zkušenosti.
Jana Šenbergerová
19.4.2019 17:32
Už jsem si brožurku stáhla. Děkuji. Je dobré vědět, na "koho" se obrátit.
Věra Ježková
18.4.2019 20:59
Patřím k těm, kteří svá práva pacienta téměř neuplatňují. Ač znám např. knížku H. Haškovcové z roku 1996. Brožuru vítám.
Zpět na homepage Zpět na článek
Doporučujeme
Články z Drbna.cz
Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.
Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:
- Váš nejnovější článek
- Nejnovější komentáře k vašim článkům
- Nové vzkazy od přátel
- Nové žádosti o přátelství
JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí.
Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 18. týden
Od 5. dubna se otevřely dveře pro návštěvníky hradů a zámků ve správě Národního památkového ústavu. Tématem vědomostního kvízu tohoto týdne budou právě státní hrady a zámky.
AKTUÁLNÍ ANKETA