Mateřídouška
FOTO: Eva Krausová

Mateřídouška

18. 10. 2016

Je tak nízká, lidé po ní chodí,

čím ji více šlapou, tím víc voní,

cvrčkům, kteří lidem nevěří,

hlídá někdy prahy u dveří.

 

Také jsem ji trhal v dávném čase,

do kytiček špatně vázala se,

teď jsem rád, když kvítek voňavý

zavoní mi někdy u hlavy.

 

Je už podzim, už je teskné září,

jako bych si četl v slabikáři,

vraceje se dlouhou řádkou let -

ještě umím něco nazpaměť.

 

A B C D přeříkávám nyní,

teď už vím, čím vonělo to v skříni,

když maminka vzala ve svátek

šátek plný bílých poupátek.

Jaroslav Seifert

 

Dovolila jsem si použít k fotografiím báseň z knihy Maminka, kterou od té své z dětství mám a ráda se vždy do ní podívám. Podzim jako v té básni je a "malíř" v přírodě maluje. Těch barev, plodů přírody co tu kol nás je.

Pojďme ven, ať naše srdce podzim pohlazením roztaje.

 

 

  

fotografování
Autor: Eva Krausová
Hodnocení:
(5 b. / 2 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Eva Krausová