Plesová sezóna
FOTO: archiv autorky

Plesová sezóna

7. 2. 2016

Nedávno jsem se zastavila u výlepové plochy v našem městě, kde se právě čerstvě skvěly nabídky zábavy v únoru. Únor byl odjakživa měsícem masopustních veselic, zabíjaček, karnevalů a zejména plesů. Únor, i když je to ještě mrazivý zimní měsíc, který většinou nešetří sněhem a mrazem, bývá předzvěstí nového jara. Svátek Hromnice nám říká, že je o hodinu více světla. Jarní práce na polích ani na zahradách ještě nenastaly, a tak se můžeme věnovat zábavě.

Jsem „městská“, celý život žiji ve městě, proto jsem vždy využívala možnost navštívit nějaký ples. Můj manžel také rád tancoval a měl smysl pro zábavu, pár dobrých veselých přátel se také našlo, a tak jsme si plesy užívali. Bývalo jich (a snad i nyní je) hodně – myslivecký, zahradnický, městský, porcelánový, ples vousatých pánů i maškarní karnevaly. Mezi tím samozřejmě maturitní plesy místních škol.

Probírala jsem se fotografiemi z těchto plesů a několik jsem jich ofotila, protože o digitální fotografii se nám v té době ani nezdálo. Prosím proto o shovívavost k jejich kvalitě, některé jsou staré 50 let. Jsem na nich já s mužem a našimi přáteli.

Trochu vám situaci na fotkách přiblížím. Velmi populární býval Ples vousatých pánů – sehnat vstupenky chtělo mít známého v tenisovém klubu, který tento ples pravidelně pořádal. Na plese byl přítomen maskér z divadla, který za mírný poplatek bezvousým pánům přičaroval tento znak mužnosti dle přání. Na mých fotkách nikdo z pánů nemá vous vlastní, vše je práce profesionála. Samozřejmě zde byli i vousáči „přírodní“ a o půlnoci se soutěžilo o nejkrásnější pravý nebo získaný vous. Kolem toho bývala velká švanda.