Jdou na to vědecky, mají na to peníze

Jdou na to vědecky, mají na to peníze

31. 5. 2013

V dřívějších dobách prodával své výrobky řemeslník. Nebo to za něj udělal místní obchodník. Vždy platilo, že kdo měl k obchodování talent prodal víc. Jak se prodej stává stále více záležitostí větších a větších firem, dostává i schopnost prodat zboží další rozměr.

Gigantické prodejní firmy disponují dostatečným kapitálem, aby si mohly zaplatit vypracování dokonalých obchodních strategií. Sehrané týmy odborníků zpracovávají údaje o chování zákazníků při nakupování, vytvářejí psychologické profily a následně výzkum uvádějí do praxe. Lidský mozek má prostě svoje schemata, která používá při hodnocení běžných situací a je to otázka podvědomí. Ani si to neuvědomujeme. Ale jsou lidé, kteří se o to velmi podrobně zajímají. Však se jim náklady na tento výzkum bohatě vrátí. A my se potom divíme, proč máme doma tolik věcí, mnohdy nekvalitních, a ani je vlastně nevyužijeme.

Rozvoj vědeckého pokroku jde kupředu stále rychlejším tempem a někdy se rozvinutá psychologie může otočit i proti nám. A dokonce už i vyhrávat nad naším zdravým selským rozumem. V současnosti je každá návštěva supermarketu bitvou s dokonale připravenými prodejními strategiemi, vypracovanými špičkovými odborníky s odpovídajícím vzděláním a znalostmi.

Bohužel často v této bitvě prohráváme. Vztah mezi prodejcem a nakupujícím bych raději viděl jinak.

Hodnocení:
(6 b. / 1 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.