Setkání v Brdech
FOTO: hotelbrdy.cz

16. 7. 2019

V roce 2017 jsem jela poprvé se seniory z Bohumína na retrotábor do Horní Bečvy. Akci pořádal Senior klub pod vedením Hanky Práglové. A protože se mi tam moc líbilo, přihlásila jsem se letos opět na zájezd pořádaný tímto klubem do hotelu Brdy ve Spáleném Poříčí..

Bylo to dobré rozhodnutí, protože pobyt ve Spáleném Poříčí, kde se akce konala, nejen splnil moje očekávání, ale ho i předčil. Hotel Brdy, kde jsme se všichni ubytovali, je nově zrekonstruovaný a komfortně vybavený hotel s restaurací. Velmi se nám všem líbila návštěva Špejcharu ve dvoře u hotelu. Budova původně sloužila k uskladnění obilovin a po její rekonstrukci zde byla v roce 2010 otevřena i expozice kresleného humoru Jiřího Wintera Neprakty. Druhá expozice "Procházka po Brdech" seznamuje návštěvníky s životem  a krajinou v okolí Brd.

Zájezd trval od neděle, kdy byl příjezd, do pátku. Každý den jsme jezdili po různých památkách v okolí Spáleného Poříčí "žlutým autobusem", který řídil pan Zeman, v jedné osobě i  majitel hotelu, průvodce a organizátor. V pondělí po obědě jsme společně navštívili bývalý státní zámek Lnáře. Zámek  byl po roce 1989 vrácen původním majitelům a lze se v něm i ubytovat. Jako "večerní překvapení" byla pak ještě návštěva  nedalekého  kostela v Rožmitále pod Třemšínem, kde působil Jakub Jan Ryba a kde také vznikla jeho Vánoční mše. Na původní varhany nám ji zahrál místní regenschori.

Další den jsme ráno po snídani odjeli všichni společně do Bečova nad Teplou, kde jsme navštívili místní zámek, kde je umístěn relikviář sv. Maura. Relikviář je výjimečnou zlatnickou památkou na území ČR, co do hodnoty je tento předmět srovnatelný s korunovačními klenoty. Jeho vypátrání v roce 1985 se považuje za jeden z největších nálezů 20.století.

Asi 9 km od Mariánských Lázní jsme navštívili jedno z nejkrásnějších míst na Chebsku, rybník a lovecký zámeček Kladská, nacházející se na území Chráněné krajinné oblasti Slavkovský les..Cesta okolo kladského rybníku je písčitá cestička, později přechází v dřevěnou lávku, která nás bezpečně provedla rašeliništěm. Na závěr jsme si u v Mariánských Lázních u místní fontány vyslechli Bethovenovu Osudovou.  .

Poslední den zájezdu byl věnován oblasti Chodska. Navštívili jsme zámek v Horšovském Týně, kde jsme i v místním radničním sklípku poobědvali a poté odjeli do Domažlic. Na závěr nás pan řidič zavezl do mého rodného města Klatovy, kde právě probíhala výstava Klatovských karafiátů. Jako překvapení závěrečného večera pro nás pan Zeman objednal pravou dudáckou kapelu.

Myslím že po celou dobu pobytu ve Spáleném Poříčí určitě nebyla nuda, protože program byl skutečně nabitý Příjemným zpestřením bylo také večerní  vystoupení  Pepy Pinkase, kdy nám zahrál písníčky ze svého repertoáru.

Na závěr mého  vyprávění bych chtěla moc poděkovat Hance Práglové za organizaci tohoto zájezdu a také i panu Zemanovi, který se svým bratrem pro nás připravili tak pěkné zážitky. Pan Zeman všestranný muž, který řídíl autobus, přitom vyprávěl o krajině, kterou jsme projížděli, a ještě stihl zařídit pro nás různá milá překvapení, jako byla zmíněná návštěva kostela v Rožmitále p. T. nebo dudácká kapela.

A tak, až příští rok bude Hanka P. opět pořádat se svým Senior klubem Bohumín nějaký zájezd, určitě se nezapomenu přihlásit. Poznala jsem na zájezdu báječné lidi, se kterými si budu i dál dopisovat.

Můj příběh

Na Zelený čtvrtek začíná na státních hradech a zámcích turistická sezona. Tak si vyzkoušíme vaše znalosti na téma "České hrady a zámky."

AKTUÁLNÍ ANKETA

Provedli jste nějaké úpravy svého bytu či domu na stáří? (sprchový kout místo vany, bezpečnostní madla, bezbariérové prahy apod.)

Ano, úpravy bytu jsem (jsme provedli)

29%

Ano, ale zatím jen částečně

15%

Nevím, jaké úpravy by to měly být

11%

Ne, ale zvažujeme to

13%

Ne, o žádných úpravách neuvažuji

17%

Ne, protože na to nemám peníze