Společný koníček Zlaty Adamovské a Petra Štěpánka: Cestování
To není Aljaška, ale Lázně Bělohrad loni v lednu. FOTO: autorka

6. 8. 2018

Léto se láme, ale dovolená je vedle tropických veder pořád tématem číslo jedna. A cestování, které k dovolené nerozlučně patří, je oblíbenou činností jednoho slavného hereckého páru…

Jejich jména jsou naší veřejnosti notoricky známá a jejich tváře se objevují na titulních stranách časopisů napříč celým spektrem. Boj s bulvárem dávno vzdali a zkreslené informace o sobě už berou s nadhledem. Stejné zájmy, smysl pro humor, ale i potřeba obyčejné lidské slušnosti a vzájemné pokory zažehly jiskru, která zapálila oheň v novém rodinném krbu. O ten už pět let oba pečují. Nejen vzorně vyskládanými poleny, ale i kladivem, pilou či zahradním traktůrkem. A když už to musí být, tak i vařečkou… Ale začneme pěkně popořádku.

Mými hosty byli čerství novomanželé
Nejdřív jsem je v pořadu Nezatloukat aneb My dva a čas zpovídala s odstupem času každého zvlášť. V červnu 2013 jsem pak měla tu čest být jedním z hostů na jejich dobře utajené svatbě a oni pak na oplátku přijali mé pozvání do rozhlasu k úplně prvnímu manželskému interview… Do vysílání přijeli rovnou ze svatební cesty. Exotickou Panamu plánovali už půl roku dopředu, takže cesta to byla účelová. A prozaicky tehdy začalo i vysílání…Petr si totiž právě na ono sobotní dopoledne domluvil termín kopání studny na chalupě. Ale jako správný novomanžel vyhověl přání své ženy a spokojil se s kontrolou výkopu po telefonu. „Hned po vysílání tam jedeme,“ upozornil na začátku rozhovoru. Vzápětí však s gustem doplňoval čerstvé vzpomínky na cestu do Panamy. „Když jsme v hotelu řekli, že máme „honeymoon“, budili jsme trochu pozdvižení, “ vyprávěla Zlatka. „Ovšem krásné pozdvižení! Zařídili nám svatební apartmá a chovali se k nám opravdu jako k novomanželům…“ upřesnil Petr.

„Ale nemyslete si, že ten pobyt byla nějaká romantika! My jsme oba akční, chtěli jsme zkusit i adrenalin, tak jsme sjížděli řeku na raftu, ze kterého jsem při chvilce nepozornosti vypadla a zapřísahala jsem se, že už nikdy nic takhle nebezpečného nepodniknu. Jenže druhý den už jsme lítali v korunách stromů na lanech  tzv. Tree Trek nebo-li Zipline“ , hrdě popisovala netradiční líbánky Zlatka.  „No a vidět Panamský průplav je prostě zážitek….

Žádosti o ruku přihlížely žirafy
Zlatka se taky ujala odpovědi na zásadní otázku, proč se rozhodli ve zralém věku a po oboustranných bohatých zkušenostech k tak zásadnímu kroku, jakým sňatek bezesporu je. Zvlášť v dnešní době. „No přece, protože jsme chtěli udělat hezké odpoledne pro všechny přátele! Ale vážně – chtěli jsme dokázat, že to myslíme doopravdy. Tradiční obřad znamená, že se o sebe chceme starat v dobrém i zlém. I ve stáří. Jsou zkrátka lidé, kteří si přejí udělat pro svůj vztah víc než jen žít na hromádce,“ hájila společné rozhodnutí. „Pomohli jsme si vzájemně v těžkých chvilkách a přátelství přerostlo v lásku. Vyrazili jsme spolu do světa, a když jsme pak měli kolem sebe nádhernou kulisu safari v Keni, požádal mě Petr o ruku. To ovšem byla velká romantika…“ zasnila se Zlatka.  „Petr požádal o svolení i moje děti a moji mámu,“ dodala. „Jít proti Zlatčině rodině, to bych nemohl. A jsem šťastný, že jsme se přijali všichni vzájemně,“ přiznal Petr. Však svoji švagrovou, která byla za svědka na jejich svatbě, hereckou kolegyni Janu Štěpánkovou si Zlata Adamovská nemůže vynachválit. Hrála s ní v Divadle na Vinohradech ještě v době, kdy neměla o budoucí příbuzenské vazbě ani tušení. V představení Na útěku v Divadle Ungelt už z nich byly švagrové…

Ke štěstí jim stačí cestovní pasy a vrtačka
Společná cesta životem předznamenává i velkého společného koníčka – cestování.  Zážitky a nová poznání považují oba umělci ve svém věku za nejlepší investici. Už spolu poznali kus světa, ale při svém pracovním vytížení hledají společné volné termíny obtížně. Pokud jim to čas a zdraví dovolí, plánují cestovat tak dlouho, jak jen to bude možné. A když nebude, slavný herecký pár se rozhodně nebude nudit ani doma. Do hobbymarketů pro domácí kutily jezdí rádi oba. „Koupil bych tam všechno,“ přiznává s netajenou vášní Petr. A Zlatka je svojí chlapskou zručností vyhlášená.  „O vrtačku už se nehádáme, dávám přednost své ženě,“ odpověděl Petr Štěpánek s úsměvem na dotaz jednoho z posluchačů.

Recept z kalendáře
K cestování patří samozřejmě lokální gastronomie, což je další společný koníček manželského páru. Ochutnávání místních specialit a degustace dobrých vín oba milují. „Vaření není zrovna moje hobby, ale jsem gurmán a tak ho nechávám na profesionálech. Jsem šťastná, že Petr netrvá na tom, abych doma vyvářela guláše, a já zas ocením, když mi nabrousí nože,“ přiznala na rovinu Zlatka. Ale i v kuchyni to zvládá perfektně. V Kanadě si sama ulovila šestikilového lososa, ze kterého připravila k obědu sashimi a k večeři steaky. „Holt jsme predátoři a s tím nic neuděláme,“ okomentovala s razancí sobě vlastní Zlatka přiloženou fotografii. Do kalendáře Dámského klubu 2005 mi však dala recept na sladký dezert…

Hruškový dort Zlaty Adamovské
Skvělá herečka s nezaměnitelným hlasem veřejně přiznává, že vaření nepatří k jejím vášním. Přesto mě její sladký hruškový recept zcela okouzlil. Zlatka zručně vyválí balíček listového těsta na velký plát. Vyloží jím dortovou formu tak, aby okraje hodně přečnívaly. Oloupané a pokrájené hrušky povaří s cukrem, skořicí a vanilkou. Nechá okapat a navrství na těsto. Bohatě posype sekanými vlašskými ořechy. Uvaří hustý krém ze sladké smetany, hladké mouky, cukru a žloutků (přidala jsem i pár kapek rumu!!) a vyklopí na hrušky. Okraje těsta  pevně spojí a upeče v troubě. Dort se lépe krájí prochladlý. Na talířku ho pak krásně nazdobí čepice šlehačky, případně dochutí přeliv z horkých brusinek…

Dobrou chuť a krásný zbytek letošního žhavého léta vám přeje

herci osobnosti rozhovor

Na Zelený čtvrtek začíná na státních hradech a zámcích turistická sezona. Tak si vyzkoušíme vaše znalosti na téma "České hrady a zámky."

AKTUÁLNÍ ANKETA

Provedli jste nějaké úpravy svého bytu či domu na stáří? (sprchový kout místo vany, bezpečnostní madla, bezbariérové prahy apod.)

Ano, úpravy bytu jsem (jsme provedli)

29%

Ano, ale zatím jen částečně

15%

Nevím, jaké úpravy by to měly být

11%

Ne, ale zvažujeme to

13%

Ne, o žádných úpravách neuvažuji

17%

Ne, protože na to nemám peníze