Příběhy slavných značek: Dermacol, první český make-up
Olga Knoblochová. FOTO: archiv Dermacol

Příběhy slavných značek: Dermacol, první český make-up

11. 7. 2017

Dermacol pečuje o krásu žen již 45 let. Jedna z mála původních českých značek se zdárně prosazuje i v dnešní době. Svou úspěšnou dráhu Dermacol zahájil silně krycím make-upem, který byl prvním svého druhu v Evropě a jedním z prvních na světě. Díky němu vznikl i název DERMA-kůže a COLor-barva.

Za svůj vznik vděčí náhodě a dobrému úmyslu. Začátkem roku 1965 přišla do tehdejšího Ústavu lékařské kosmetiky maminka s malou dcerkou trpící dermatologickým defektem (névus) v oblasti tváře. Neléčitelný problém se odborníci ústavu rozhodli vyřešit jeho optickým skrytím. Vyslali tedy Olgu Knoblochovou (spoluzakladatelka a dlouholetá prezidentka Unie kosmetiček – pozn. redakce), svou nejzkušenější kosmetičku, do Filmových studií Barrandov, kde měli nejlepší zkušenosti s krycími přípravky. Po pár měsících se tato holčička dočkala doslova zázraku. Na jaře 1965 poprvé uviděla v zrcadle svou tvář bez jediné chybičky. Licence na tento jedinečný výrobek byla dokonce v roce 1969 prodána do Hollywoodu. O krásu mnoha slavných filmových hvězd tak pečovala kosmetika, která má svůj původ v české kosmetické značce Dermacol.

Vznik nových produktů

Nejprve název „Dermacol“ označoval jeden produkt, v roce 1966 pak vznikla společnost Dermacol, která spadala pod Filmová studia Barrandov. Stále fungovala spolupráce s Ústavem lékařské kosmetiky a díky ní vznikaly další zajímavé a velmi kvalitní produkty. Silně krycí make-up bylo třeba něčím odlíčit, proto se začalo pracovat na vývoji odličovacích mlék. Poté přišly pleťové krémy a dále se rozšiřovalo portfolio značky Dermacol o tělová mléka, oční stíny, linky na oči, řasenky atd. Dnes má Dermacol více jak 200 druhů produktů, nepočítaje jednotlivé barevné odstíny dekorativní kosmetiky.

Krémy jsou přes třicet let na trhu

Několik nejúspěšnějších výrobků z první éry Dermacolu se vyrábí v inovované podobě dodnes. Na pultech drogerií stále najdete světoznámý Dermacol Cover Make-up, který vyhledávají zejména zákaznice s dermatologickými problémy, které je třeba překrýt. Stále velmi oblíbené pleťové krémy Lady Cream nebo Princess Cream, hity 70. let, se nepřetržitě prodávají už více jak 30 let.

Vše začalo náhodou, dnes však nic náhodě ponecháno není. Všechny výrobky jsou stejně jako dříve přísně testovány tak, aby maximálně vyhovovaly českým a slovenským ženám a jejich specifické pleti. Používané parfemace v krémech nejsou alergenní a většina pleťových krémů je hypoalergenní. Dermacol je tradice, kterou prověřil čas, ale která se dále vyvíjí a v oblasti kosmetiky přináší stále něco nového.

Dermacol do světa

Československá kosmetika dobyla světový Hollywood díky náhodě a nesporně i díky své kvalitě. Za vše vděčí návštěvě švýcarského producenta a jeho manželky, kteří při své exkurzi Barrandova v roce 1969 navštívili i Dermacol. Tam jim Olga Knoblochová předvedla, že i tzv. stařecké skvrny, které již oba ve svém pokročilém věku měli, se dají snadno skrýt. S sebou si odvezli dvě kompletní sady make-upů a již za několik týdnů se ozvali, že by chtěli koupit práva na recepturu ke Cover Make-upu Dermacol do Hollywoodu. Ještě v tom samém roce začali maskéři Hollywoodu pracovat s krycím make-upem Dermacol.

Dermacol make-up dříve a dnes

Ve Filmových studiích Barrandov se používaly krycí přípravky již ve 40. letech. O dvacet let později vznikl první silně krycí přípravek, který se stal na několik desetiletí synonymem pro označení make-upu. V Československu se neřeklo make-upu jakékoli značky jinak, než „dermacol“.

Olga Knoblochová, nejzasvěcenější osoba srovnává krycí přípravky tzv. make-upy takto: „Make-upy dnes a dříve se liší hodně. Dříve v make-upech nebyla UV ochrana, hmoty byly více krycí, protože nebyly žádné zákroky, které odstraňovaly névy a jiné dermatologické obtíže v obličeji. Měly určitou zvlhčující vlastnost, ale s dnešními se to nedá srovnávat. Dnes jsou make-upy jemnější, nejenže obsahují UV ochranu, ale i pečující složky jako zlato, omlazující nebo hydratační látky. Dnešní make-upy splňují i požadavky na multifunkčnost. Jsou krycí a hydratační současně nebo mají pudrový efekt, takže poté nemusíte používat pudr. Dnes je také mnohem širší barevná škála, která se přizpůsobuje aktuálním módním trendům."

V roce 1966 začínala značka Dermacol s jedním druhem make-upu, později přidal fluidní s nižší krycí schopností, dnes má 9 druhů a každý rok přibývají nové, které opět a zase potvrzují, že Dermacol je jedním z nejlepších v tomto kosmetickém segmentu. Přesněji řečeno v roce 2009 prodal Dermacol přes tři sta tisíc make-upů v České republice i na Slovensku, a tím si vydobyl jednu z čelních pozic mezi TOP 3 nejprodávanějšími značkami make-upů v obou zemích. Každý čtvrtý make-up zakoupený v českých obchodech je Dermacol. Dlouhodobě nejoblíbenější je 24h Control Make-up, který je druhým nejprodávanějším make-upem v České republice, si české i slovenské zákaznice odnášejí z drogerií a parfumerií nejčastěji.

 

Slavné české značky - seriál portálu i60 o úspěšných českých fimách a produktech - jsme poprvé začali vydávat v roce 2012. Nyní jej nabízíme čtenářům opět k přečtení. Zavzpomínejte společně s námi na slavné značky, které proslavily Českou republiku ve světě.

 

Příběhy naší republiky Slavné české značky
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 8 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.