Nový Rapid je na světě,
bude stát pod 300 tisíc?

Nový Rapid je na světě,
bude stát pod 300 tisíc?

19. 6. 2012

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto oficiálně představila nový model kompaktního vozu Škoda Rapid. Nejmladší modelová řada by se měla dostat na evropské trhy ještě letos na podzim.

Výstavní premiéru bude mít nový model na letošním autosalónu v Paříži. Rapid doplňuje nabídku mezi modely Fabia a Octavia.

Škoda Auto přichází s Rapidem jen několik měsíců po zahájení prodeje minivozu Škoda Citigo. Nová řada přesvědčí dostatkem prostoru, výrazným designem, vynikajícím poměrem ceny a nabízené hodnoty, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a hospodárnými motory. "S tímto modelem stanovujeme nová měřítka v segmentu kompaktních vozů. Škoda Rapid je prostorný, elegantní a zároveň dostupný automobil pro celou rodinu. Přesvědčí chytrými řešeními, nejmodernější technikou a vysokou hospodárností. Zkrátka automobil umožňující příjemnou, cenově dostupnou a ekologickou mobilitu. Správný vůz ve správnou dobu," prohlásil předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

Rapid je doplněním stávající palety mezi modely Škoda Fabia a Octavia, doma je tedy v rozsáhlém kompaktním segmentu. Tento takzvaný segment A v současnosti představuje zhruba 36 procent celosvětového automobilového trhu. V rámci této třídy připadá podíl ve výši 42 procent na modely se stupňovitou zádí, tedy s karoserií sedan a liftback. Podle vyjádření odborníků pak celosvětový počet prodaných vozů právě tohoto typu do roku 2020 vzroste zhruba o 50 procent.

Za hlavní cílovou skupinu pro model Rapid považuje Škoda Auto zejména rodiny, které hledají prostorný vůz za dostupnou cenu v obvyklé kvalitě české značky.

Jako vůbec první sériový vůz značky byla Škoda Rapid kompletně navržena v duchu nově vyvinutého designového jazyka automobilky. "Tento vůz na první pohled reprezentuje jasné stanovisko: jasnost, preciznost, svěžest a emocionálnost," zdůraznil Eckhard Scholz, člen představenstva za oblast Technického vývoje.

Dokonalé proporce, jasně a čistě modelované plochy a ostře vedené linie tvoří podle něj atraktivní celek. Příď vozu ukazuje novou interpretaci typických znaků automobilky Škoda. Nové logo značky je sebevědomě umístěno na harmonicky zaoblené přední hraně kapoty. Maska chladiče se vyznačuje chromovaným rámečkem a je tvořena vertikálně umístěnými lamelami. Soubor předních a mlhových světlometů modelu Škoda Rapid evokuje tvar čtyřlístku.

Čisté emoce zprostředkovává také boční linie karoserie. Hlavní slovo tu mají dlouhý rozvor, silueta podobná vozům typu kupé a precizní ostrá "Tornádo" linie, která jasně odděluje světlo a stín. Na zádi nejsou velké páté dveře jen funkčním, ale zároveň i designovým prvkem. Precizně uspořádané zadní skupinové svítilny se svým – pro mladoboleslavské vozy typickým – tvarem písmene C a nové logo značky zajišťují nezaměnitelnost modelu Škoda Rapid.

Nejmladší modelová řada Škoda Auto udivuje při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru, šířka 1,7 metru) svou nabídkou prostoru. Kompaktní vůz nabízí místo pro pět cestujících a jejich zavazadla. Samozřejmostí u české značky jsou další chytrá řešení, dobrý poměr ceny a užitné hodnoty a rozsáhlá bezpečnostní výbava. Nabídka pohonných jednotek pro nový kompaktní model se skládá z pětice benzinových motorů a dvojice vznětových agregátů.

O ceně nové škodovky se zatím jen spekuluje, ale odborníci odhadují, že by se mohla dostat pod 300 tisíc korun.

auta
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 48. týden

V čase adventním a vánočním často televizní stanice nabízí divákům známé filmy a pohádky. Tento týden si budete moci v kvízu vyzkoušet, jak dobře je znáte.