Co nechybí na českém
silvestrovském stole

Co nechybí na českém
silvestrovském stole

30. 12. 2014

Devět z deseti lidí v Česku si připravuje na silvestrovský večer jednohubky, čtyři pětiny se neobejdou bez různých slaných pochutin jako například brambůrků, krekrů či oříšků. V žádné společnosti o půlnoci nechybí šampaňské nebo šumivé víno. Jen tradiční čočku pro dostatek peněz v nadcházejícím roce má k novoročnímu obědu necelá polovina lidí. 

Podle průzkumu firmy firma Perfect Crowd, který si nechal provést obchodní řetězec Tesco, dvě třetiny respondentů uvedly, že za silvestrovské pohoštění utratí od 250 do 1000 korun. Ženy jsou podle průzkumu při přípravě silvestrovského pohoštění kreativnější než muži. Dvě třetiny z nich uvedly, že chystají speciální silvestrovské menu. 

Za alkohol na oslavu konce roku utratí polovina lidí do 250 Kč. Čtvrtina za něj vydá v průměru 500 Kč, jedna pětina tuto částku přesáhne. „V období Vánoc a také při příležitosti oslav nového roku dávají lidé přednost kvalitním vínům a sektům prémiových značek a nehledí příliš na cenu,“ uvedl mluvčí Teska Jiří Mareček. Za celý rok řetězec prodá několik milionů lahví, přičemž jedna třetina se prodá v prosinci. 

Zvýšený zájem zákazníků v těchto dnech zaznamenávají také lahůdkáři. V jednom kole jsou v těchto dnech například pracovníci přerovského Bistra Vítěz. „Objednávky fičí stejně jak před Vánocemi. Lidé kupují hlavně chlebíčky a saláty,“ řekl provozovatel výrobny lahůdek Michal Vrba, podle kterého zakázek je mnohem více než v běžném období, kdy firma vyřizuje objednávky na výrobu lahůdek pro svatební či smuteční hostiny nebo na firemní oslavy.

Také podle pracovnice Lahůdek Fiala v Kolíně Renaty Císařové je před Silvestrem největší zájem o pomazánky a saláty. „Nejvíce jde na odbyt asi pomazánka česneková, česnek a sýr nebo sýrová s chili,“ sdělila. Do lahůdek chodí podle ní nakupovat v těchto dnech více lidí než v průběhu roku.

V Kolíně mají zákazníci velký zájem i o zdravější nebo alternativnější možnosti svátečního občerstvení, které nacházejí například v kolínské bioprodejně Slunečnice. „Jako první musím říct, že na kila jde wasabi. Potom sojanéza nebo tofunéza jako náhražka majonézy nebo tofu jako náhražka masa,“ dodala Marika Breberová z prodejny. Úspěch mají podle ní v těchto dnech také oleje, například dýňový do salátů nebo přímo salátový olej. 

Silvestr
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.