Český národ potřebuje televizní osvětu se známými herci. Když zabraly kampaně na půjčky, zaberou i ty proti covidu
Herec Petr Čtvrtníček hovoří na videu o prodělaní nemici. FOTO: youtube.com

Český národ potřebuje televizní osvětu se známými herci. Když zabraly kampaně na půjčky, zaberou i ty proti covidu

28. 10. 2020

Ministr Prymula poté, co selhala chytrá karanténa, navrhoval  sebetrasování, pak celoplošné testování a nakonec zákaz nočního vycházení bez psa.

Zavírají se farmářské trhy, na kterých se neprodávají farmářské produkty. V supermarketu si lidé mohou houfně nakoupit cokoli. Obchody s domácími potřebami jsou otevřeníé, ale ne ty s koberci. Všichni by měli zůstat na home office, vyjma těch, kteří do práce opravdu musí...

Jen z tohoto malého výčtu opatření s desítkami výjimek je vidět, že vláda tápe. Že už neví, jaké zbraně v boji proti čínskému viru použít. A tak i vždy bezchybný premiér Babiš se omlouvá občanům a prosí je, aby ho konečně začali brát vážně a dodržovali bezpečnostní opatření. 

Proč ale, proboha, už dávno v televizi neběží kampaň, která každý večer lidem vtouká do hlavy, jak je důležité být v této době zdopovědný, solidární k ostatním lidem a hlavně ke zdravotníkům, kteří padají na hubu, a kvůli odmítačům roušek a různým techtle mechtle srocovačům umírají stovky lidí?

Před lety nás herec Roman Zach prostřednictvím televizních spotů dennodenně učil poznávat internet. Pak nám dva roky každý den Otakar Brousek mladší vysvětloval, že se na tu naši starou bednu nebudeme moci kvůli  DVB-T2koukat bez set-top-box. Také díky reklamám víme, jak skvělé úroky mají banky a kdo nám půjčí peníze, když nám už ani banka nevěří. (Takže se půl národa zadlužilo tak, že teď neví, jak to bude splácet).

V tuto krizovou dobu by se měly všechny ty banky a nebankovní instituce složit a dát na stůl balík peněz na televizní spoty, které každý večer budou lidem říkat, jak se mají chovat, ukazovat obrázky z nemocnic, natáčet rozhovory s lidmi, kteří koronavirus prodělali a ví, o čem to je. Prostě přesvědčovat, že už dávno v Česku skončila legrace.

Možná, že by taková kampaň - třeba s Čtvrtníčkem a Koptou, kteří koronavirus prodělali - zabrala více, než prosby premiéra a ministrů, kterým občané přestali věřit.

Můj příběh
Hodnocení:
(4 b. / 23 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Magda Škodová
No to snad nemyslíte vážně! Ale na druhou stranu - pokud mi něco poradí herec, tak mám jistotu, že se tomuto produktu musím zdaleka vyhnout. Vůbec reklama jako taková - pokud má člověk občanku, tak by měl být svéprávný a ty předražené a neprodejné zbytečnosti nekupovat. Navíc je covidu plná televize, internet, rozhlas...
Anna Potůčková
Také si myslím, že každý si danou situaci umí vyhodnotit sám bez reklam apod. Jinak souhlasím s Danielou Ř. Jsme všichni zde svéprávní, a myslím si že jen z frajeřiny, honění si svého Ega se mnozí chovají proti svému myšlení. Ted to chce opravdu ohleduplnost, pokoru a držet se tzv. při zemi
ivana kosťunová
Já se obávám, že by se to minulo účinkem. Už to tady bylo- Aňa Geislerová nám důležitě vykládala, že nás její rouška chrání, a naopak. Ty vtipy, které se po odvysílání tohoto spotu vyrojily na internetu, se ve slušné společnosti opakovat nedají. Ale jeden nápad bych měla. " Hej hou, já jsem zezdola, nemohl bych si půjčit vaši roušku ? " A Roman odpovídá : a nechceš rovnou můj respirátor ? Mám dva a rád se podělím :))
Danka Rotyková
Už dávno mne něco takového napadlo, ale asi jsem nevěřila tomu, že by se to uskutečnilo a ta myšlenka se mi vytratila velmi rychle z paměti. Jak by ne, když jsme od počátku byli zavaleni negativními informacemi. Když jsem potom slyšela pár celebrit skuhrat, že nemůžou naživo účinkovat, přepadla mne navíc taková beznaděj. Naposledy jsem četla zprávu o chudince Lucii Vondráčkové, o kolik statisíc a víc přišla. Tak jestli ona, tak už každý druhý z téhle branže, opravdu je to chudák. Ale zpátky k tomu článku, pane Vácho, dobrý nápad, ale myslím, jestli už není pozdě.
Daniela Řeřichová
Vnímám článek jako nadsázku. Myslím, že normálně uvažující člověk nepotřebuje ani kampaň, ani reklamu k tomu, aby si situaci vyhodnotil a podle toho se choval. Stačí jedna reportáž v Událostech z "první linie". Lékaři a sestry na pokraji sil - to výpověď dnešní doby.
Jana Kollinová
Pane Vácho, žasnu nad Vaším přesvědčením, že lze ovlivnit pandemii C-19 pomocí sdělovacích prostředků. Cituji: Proč ale, proboha, už dávno v televizi neběží kampaň, která každý večer lidem vtouká do hlavy, jak je důležité být v této době zdopovědný, solidární k ostatním lidem a hlavně ke zdravotníkům, kteří padají na hubu, a kvůli odmítačům roušek a různým techtle mechtle srocovačům umírají stovky lidí? " konec citace. V demokratické společnosti jsou omezené represivní případně donucovací prostředky, kterými lze dosáhnout respektování nařízení související s nouzovým stavem. Vše je jen o nás a naší snaze spolupracovat na minimalizaci škod způsobených tzv. "vyšší mocí." Nečekejme něco jako Deus ex Machina . Nesvádějme vše na vládní činitele. Jsou našimi reprezentanty a nemohou ovlivnit chování rebelů, požitkářů nebo hybridů složených z politických stran zcela odlišných politických priorit a názorů. Chraňme si své zdraví, vlastní úsudek a morální hodnoty.
Lenka Kočandrlová
Většina herců je tak zprofanovaná,že by jim uvěřil leda šílenec.Mě by to akorát naštvalo,stačí trapácké kecy Hůlky....Vidím-li reklamu s Isovou jak řeže pilkou lustr,tak si říkám,za co nás ti tvůrci reklamy mají??? Snad má každý trochu pudu sebezáchovy,aby si spočítal,co a jak,i bez nátlaku politiků a různých omezování.No někdy o tom,že někteří lidé mají mozek ve své hlavě,silně pochybuji!
Petr Dvořák
A co takhle šklebící se Mádl s Issovou? S malou změnou. Něco jako "Zazdi bábu!" To by zabralo.
Jarmila Komberec Jakubcová
Už na jaře jsem se setkávala s názorem, že kdo nosí roušku je "kobliha". V současné době už to tolik nerezonuje. Viz naplněná kapacita zdravotnických zařízení. A právě mezi umělci je slovo Antibabiš určitá mantra. Pamatuji na symbolické spálení roušky panem doktorem Hnízdilem a další excesy. Proto má hodně umělců či jiných kapacit (lékaři, zpěváci atd.) spojení "rouška rovná se Babiš."
Dana Hošková
Bohužel ti mladší, mezi nimiž je nejvyšší procento antirouškařů, televizi moc nesledují. Tudíž nevím, jestli by to bylo účinné.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 48. týden

V čase adventním a vánočním často televizní stanice nabízí divákům známé filmy a pohádky. Tento týden si budete moci v kvízu vyzkoušet, jak dobře je znáte.