Stírací losy jsou možná trochu překvapivě nejrozšířenějším druhem hazardu v Česku. Podle průzkumů si je někdy koupilo 65 procent lidí. Jen menšina (13 procent) přitom považuje stírací losy, které letos slaví 25. výročí, za hazard. Naopak na automatech, jež za hazard označuje 91 procent dotázaných, si zahrálo 16 procent Čechů starších 15 let.
Vůbec prvním stíracím losem na českém trhu byla Spartakiádní hra vydaná v září 1989, prodalo se všech deset milionů vydaných kusů. Jeden stál tehdejších deset korun československých. Nejprodávanějším losem ve čtvrtstoletí dlouhé historii byla Tutovka, které se v devíti etapách prodalo celkem 182 milionů kusů v celkové hodnotě 2,36 miliardy korun.
Nejvýraznějším hráčem ve stíracích losech je společnost Sazka. Celkem vydala 764 milionů kusů různých typů stíracích losů v nominálních hodnotách od deseti do 500 korun. Stírací losy prodávají i další společnosti včetně jedničky českého trhu kurzových sázek Tipsportu a druhé Fortuny. Obě společnosti nabízí několik desítek druhů v ceně od 20 do 200 korun.
Stírací losy jsou pro sázkové kanceláře zajímavým byznysem, což potvrzují nárůsty prodejů. Podle psychologů hraje hlavní roli to, že lidé se mohou dozvědět svoji případnou výhru okamžitě a nemusejí netrpělivě čekat na slosování.