O bezpečí nemohoucích či starých lidí se tísňová péče ŽIVOTa90 stará už třicet let
Tisňovou péči poskytuje Život 90 již od roku 1992

O bezpečí nemohoucích či starých lidí se tísňová péče ŽIVOTa90 stará už třicet let

21. 6. 2022

Organizace ŽIVOT90 je největším poskytovatelem tísňové péče v Česku. Služba, kterou poskytuje od roku 1992, zachránila životy desítkám klientů. Nyní nabízí službu tísňové péče pod novým názvem "Nadosah".

Jeden z posledních příběhů:

Dobrý konec měl díky službě tísňové péče NADOSAH příběh naší osmdesátileté klientky Gabriely. Ta upadla na kachličkové podlaze a nedokázala sama vstát. Shodou okolností na sobě v tu chvíli neměla náramek s SOS tlačítkem, takže si nemohla přivolat pomoc a zůstala tak ležet na studené podlaze. Po několika hodinách od pádu, kdy čidlo instalované v domácnosti klientky nezaznamenalo pohyb, byl automaticky spuštěn alarm na našem dispečinku. Paní Gabrielu jsme proto sami kontaktovali přes hlasovou ústřednu. Podařilo se nám navázat spojení a klientka nám popsala, co se stalo. Bez prodlení jsme k ní vyslali naši výjezdovou službu, spolu s klíči od domu, které u nás měla uložené. Paní Gabrielu jsme našli ležet velmi prochladlou na zemi, ale dorazili jsme včas. Po krátkém pobytu v nemocnici je nyní paní Gabriela opět v pořádku.

Služba Nadosah nabízí klientům a klientkám díky speciálnímu zařízení nepřetržitou hlasovou komunikaci a pomoc v případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo při jiné krizové situaci, například když upadnou a nedokáží sami vstát nebo když se při pádu zraní. O nouzové situaci se dispečink služby Na dosah dozví prostřednictvím stisknutí tlačítka, které mají klienti a klientky neustále u sebe, nebo prostřednictvím čidla umístěného v domácnosti. Pokud čidlo dlouho nezaznamená pohyb, samo upozorní dispečink. Dispečeři se poté s klientem nebo klientkou spojí, aby zmapovali situaci. Pokud se nedaří navázat kontakt, zprostředkují pomoc blízkých nebo složek záchranného systému. Pracovníci dispečinku zůstávají s klienty a klientkami ve spojení až do vyřešení krizové situace a aktivně reagují na případné změny či nečekané překážky.

A0013649-1.jpg

"Na našem dispečinku máme odborný personál a umíme poradit v mnoha záležitostech. Kontakty s klienty a klientkami v rámci zavedení naší služby probíhají vždy osobně, chceme totiž poznat je a prostředí, ve kterém žijí. Jakmile službu zapojíme, následně u nich v domácnosti ověřujeme funkčnost připojení a slyšitelnost komunikace v prostoru. Po zavedení služby navíc zůstáváme v pravidelném kontaktu, většinou si voláme jednou týdně a povídáme si o tom, jak se jim daří," uvádí Lenka Víznerová, vedoucí služby tísňové péče NADOSAH.

Kromě Prahy a Středočeského kraje, kde je služba nejrozšířenější, působí především v Jihočeském a Pardubickém kraji. Klienty a klientky má ŽIVOT90 například také v Ústeckém kraji nebo v kraji Vysočina a postupně se rozšiřuje i do dalších míst České republiky.

Službu NADOSAH finančně podporuje Nadační fond Veolia, který organizaci Život90 poskytl peníze na nová zařízení tísňové péče.

Více informací o službě Nadosah najdete na tomto místě.

 

domácí péče senioři
Autor: Jan Raška
Hodnocení:
(5 b. / 3 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 15. týden

Uplynulou sobotu proběhll 34. ročník vyhlašování cen České hudební akademie Anděl. Ve vědomostním kvízu tohoto týdne si budete moci otestovat, jak znáte současnou českou hudební scénu. Zabrousíme ale také trochu do historie...

AKTUÁLNÍ ANKETA

Digitalizace postupně prostupuje všemi státními úřady. Jak jste na tom vy - využíváte možnost vyřizování nejrůznějších žádostí on-line (pomocí počítače či mobilu), anebo raději navštěvujete úřady osobně?

Pokud to jde, vyřizuji vše "on-line"

20%

Snažím se vyřizovat věci "on-line", ale ne vždy se mi to daří

20%

Nevím, neumím na to odpovědět

19%

Mám radši osobní vyřizování záležitostí na úřadech

20%

On-line nevyřizuji nic, je to pro mě složité

21%