
Náměstek primátora Prahy Adam Scheinherr. FOTO: XXX
Nové přechody, opravené chodníky, více tramvají. Praha musí být městem pro všechny, říká náměstek primátora Adam Scheinherr
25. 4. 2022V hlavním městě žije 260 tisíc seniorů a podle odhadů jejich počet poroste až zhruba do roku 2060. Podobně se zvyšuje i počet aut, kterých je nyní v Praze 1,1 milionu.
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Pro vkládání příspěvků do diskuze se musíte přihlásit
Dana Puchalská
26.4.2022 09:04
Mám podobný názor jako Daniela Ř. Vím,že některé úpravy jsou potřeba,ale u některých je výsledek podle mně podivný. Ano,zastávky kam se nemůže nikdo před rozmary počasí schovat, je podivnost sama.
Jitka Hašková
25.4.2022 19:20
To jsem zvědavá, jak to dopadne. Zatím vždycky po úpravě dopravy bylo nutné víc přestupovat. Opravené chodníky? Po opravě jsou chodníky v ulici Nad Klamovku šikmé, jednou nohou šlapete níž než druhou. Bezbariérovost? Něco se udělalo, ale přístup není komplexní. Na jednom rohu je sjezd pro vozíčkáře, ale ne druhém není. Takhle se dá postupovat o nekonečna.
Kamil Krakeš
25.4.2022 19:02
Konečně někdo nemyslí jen na auta, a to prosím říkám jako člověk, který několik cest k lékaři vozem musí absolvovat a pořád si rád zařídí. Ale pěšky to u nás na Vinohradech teď je lepší díky novým přechodům. V tomto mi přijde Praha dál než Brno, kde jsem pracoval 20 let a kam ještě jezdím k sestře velmi často. Stejně tak MHD máme v porovnání se zahraničím výbornou. Jen nerozumím, proč je teď tolik cyklopruhů, na těch moc cyklistů nevídám. Líbí se mi cyklostezky, ale na těch hlavních silnicích to vypadá nebezpečně. Ale v celku musím teď Prahu pochválit.
Helena Štěpánková
25.4.2022 12:15
Také mi nepřipadají některé úpravy šťastné. Třeby ty tolik diskutované cyklostezky. Myslím, že se to s nimi trochu přehnalo. Většina z nich stejně končí v pruhu pro auta, jsou více nebezpečné, než bezpečné. Stejně tak postrádám více bezpečných přechodů pro chodce a bezbariérových vstupů do metra a na tramvajové zastávky. Praha je teď více rozkopaná než přívětivá k seniorům.
Daniela Řeřichová
25.4.2022 11:48
Je pravda, že Praha od roku 1990 udělala opravdu hodně pro metropoli a plány jsou velkolepé. Chápu, že je velmi složité v historickém městě od základu změnit koncepci dopravy - s tímto problémem se potýkají všechna velká evropská města- ale zdá se mi, že projekty nejsou moc koordinované. Zmiňovaná bezbariérovost se totiž týká celé populace, nejen seniorů. Z poslední rekonstrukce na Palackého náměstí jsem rozpačitá. Pan primátor nechal z důvodu tzv. vizuálního smogu odstranit v Praze lavičky, takže například na nové tramvajové zastávce není kam si sednout. Dodatečné umístění nebude jistě možné z důvodu uplatněného designu. Nechápu také, proč se rozšiřují chodníky na 5 m na úkor vozovky, když se naopak automobily stále zvětšují. O nesmyslném umístění několika stolků na vozovce před galerií Hollar nemluvě. Držím palce, aby se podařilo vybalancovat teorii a praxi.
Věra Ježková
25.4.2022 11:28
Honzo, díky za informace. Na lávku se těším a mám velkou radost, že Libeňský most nebude zbourán. :-)
Zpět na homepage Zpět na článek
Doporučujeme
Články z Drbna.cz
Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.
Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:
- Váš nejnovější článek
- Nejnovější komentáře k vašim článkům
- Nové vzkazy od přátel
- Nové žádosti o přátelství
JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí.
Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 17. týden
Tento týden se budeme ve vědomostním kvízu věnovat vážné hudbě. Jak dobře ji znáte? To uvidíme...
AKTUÁLNÍ ANKETA