Obchodní řetězce Albert, Globus a Tesco nabízejí v Česku v předvánočním období nejvíc slevových akcí. Nejoblíbenějším akčním zbožím je v těchto dnech tuk Hera. Ukázal to průzkum agentury Sales House.
Promoční aktivity jsou hitem předvánočního období. Zboží, které průzkum sledoval, mělo v akci 38 procent prodejen Albert, 27 procent prodejen Tesco a 18 procent obchodů Globus.
Například oblast severní Moravy nabízí téměř třetinu sledovaných cen v akci (34 procent). Naopak nejmenší výskyt akčních cen je podle průzkumu v jižních a východních Čechách (pouze 19 a 16 procent).
Nejmarkantnější slevu v Česku nabízí Orion čokoláda na vaření (38 procent), těsně následovaná Coca-colou 2l (37,8 procenta). Podle průzkumu zaplatí spotřebitel za vzorový spotřební koš nejméně v Globusu, a to jak v akčních, tak v průměrných cenách.
Průměrná sleva ve všech řetězcích
Výrobek |
Sleva (%) |
Coca-Cola 2l PET |
38 |
Durex Extra safe |
7 |
Gambrinus 10 světlý, 0,5l sklo |
18 |
Hera 250g |
24 |
Jar Sensitive Chamomile a Vitamin E, 1l |
17 |
Kinder Surprise |
28 |
Orion čokoláda na vaření 100g |
38 |