Chystané zpoplatnění německých dálnic pro osobní auta nabídne vedle celoroční asi i týdenní a měsíční známku. Podle magazínu Der Spiegel to předpokládá nový německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Kromě toho chce zavést slevu pro auta s menším obsahem motoru a také pro auta, která jsou vstřícná k životnímu prostředí.
Možnost zaplatit mýtné i na kratší dobu, než je jeden rok, požaduje Evropská unie. Chce zabránit tomu, aby byli zahraniční řidiči znevýhodňováni. Zavedením mýta by se mělo docílit, aby na německé autostrády přispívali i řidiči ze zahraničí. Mýto se ale nemá nijak finančně dotknout majitelů aut registrovaných v Německu, což bude podle kritiků odporovat unijnímu právu, které diskriminaci na základě cizí státní příslušnosti zakazuje.
Roční dálniční známka by v Německu mohla stát zhruba 100 eur (2750 Kč) a německým řidičům by se kompenzovala snížením například daně z osobního vozidla. Třebaže má být příslušný zákon projednán ještě letos, kvůli právním i praktickým problémům zřejmě začne platit až v roce 2016.