Je tomu přesně dvacet let, co sjel z výrobní linky automobilky Škoda v Mladé Boleslavi první vůz Felicia. Tento první přelomový model po vstupu německého koncernu Volkswagen do automobilky se vyráběl do dubna 2001 a Škoda celkem vyrobila 1,42 milionu Felicií. Předznamenal rozmach českých a německých inženýrů, kteří tuto značku opět po mnoha letech posunuli do elitní evropské ligy.
Následník Škody Favorit byl v době zahájení prodeje jedinou řadou v nabídce značky. Škoda na něm začala pracovat hned po vstupu VW v roce 1991. I když Felicia z Favorita vycházela, automobilka za podpory koncernu provedla podstatné změny designu a techniky, zlepšila kvalitu zpracování a optimalizovala výrobní metody. Felicia se vyráběla ve verzích hatchback, kombi, pick-up, Vanplus a Fun. Konec výroby nejprodávanějšího tuzemského vozu druhé poloviny 90. let uspíšila nová přísnější emisní norma Euro 3.
Během výrobního cyklu Felicie se objevila větší veleúspěšná Octavia a v roce 1999 také Fabia, která zastaralou Felicii nahradila. Octavia i Fabia se v současnosti vyrábí již v třetí generaci. Škoda má aktuálně sedm modelových řad a další chystá. Svojí kvalitou i solidní cenou tak zcela zastínila další dceřinou automobilku VW – španělský Seat.
Při svém uvedení na trh stál základní model Felicie 209 000 korun. Průměrná mzda přitom byla kolem 7000 korun. V současnosti je průměrná mzda zhruba 25 500 Kč a cena nástupnické Fabie začíná na 234 900 korun.
I přes své stáří lze Felicii stále běžně potkat na silnicích, vždyť ještě v roce 2012 byla třetím nejrozšířenějším vozem v Česku. Je také stále oblíbeným artiklem autobazarů. Ceny se pohybují od jednotek tisíc po zhruba 40 000 Kč za velmi zachovalé exempláře z posledních let výroby.