V Česku řádí diskriminace,
nejvíc se týká starších lidí

V Česku řádí diskriminace,
nejvíc se týká starších lidí

4. 6. 2012

Sedmdesát procent lidí si myslí, že diskriminace v Česku představuje závažný problém. Nejvíce povytahují obočí nad znevýhodňováním lidí podle věku (46 %), na druhé místo se s 18 procenty dostala diskriminace podle rasy a národnosti a na třetí se 14 procenty znevýhodňování kvůli zdravotnímu postižení. Z posledního průzkumu agentury STEM dále vyplývá, že pouze desetina Čechů pokládá za nejvážnější diskriminaci podle pohlaví.

„Lidé především odsuzují sociální nespravedlnost vůči starším občanům. Tento postoj svědčí o tom, že společnost konečně začíná brát věkovou diskriminaci vážně a její postoj k dříve narozeným by se mohl změnit k lepšímu. Bylo by skvělé, kdyby vyšší věk už brzy přestal být nadávkou,“ komentoval výsledky průzkumu sociolog Jan Malý.

Většina Čechů zároveň míní, že se míra znevýhodňování určitých skupin obyvatel v posledních deseti letech zvyšuje. Souhrnný podíl lidí hodnotících diskriminaci jako zásadní problém se ještě v roce 2003 pohyboval kolem 50 procent.

Česká republika senioři
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 43. týden

Tento týden se budeme ve vědomostním kvízu věnovat památkám kulturního světového dědictví zapsaných na seznam UNESCO.