Za vrchol luxusu a bezpečnosti byla ve své době pokládána britská zaoceánská osobní loď Queen Mary. Mořské vody brázdila tři desítky let a za druhé světové války poskytovala své služby vojenským jednotkám. Několikrát získala Modrou stuhu za nejrychlejší překonání Atlantického oceánu. Od jejího spuštění na vodu uplyne v pátek 26. září 80 let.
Parník Queen Mary byl majetkem britsko-amerického rejdařství Cunard Line a v oceánu se plavil až do roku 1967. Postavila jej firma John Brown & Company ve skotském Clydebanku.Padesátitunový kolos byl vybaven 24 záchrannými čluny, jež pobraly všech 1957 cestujících, kteří se na lodi mohli plavit, jakož i 1174 důstojníků a členů posádky.
Na Queen Mary byly tři komíny, jen dva však byly pravé, ve třetím komíně se skladovala lehátka. Parník měřil na délku 310,7 metru a jeho výtlak činil 81.237 tun. Jako pohon se používaly parní turbíny.
Společně s dalším slavným parníkem Queen Elizabeth vytvořil expresní dopravní službu mezi britským Southamptonem, francouzským Cherbourgem a americkým New Yorkem. Tato dvojice britských lodí byla odpovědí na obří parníky německé a francouzské provenience z 20. a začátku 30. let.
Konstrukční práce na Queen Mary začaly v roce 1930, ale v době ekonomické krize se na více než dva roky zastavily. Obří loď tak byla spuštěna na vodu až 26. září 1934 a na svou první cestu se vydala 27. května 1936. Plavila se především ve vodách severního Atlantiku.
Queen Mary byla vlajkovou lodí společnosti Cunard Line od května 1936 do října 1946, kdy ji v této roli nahradil právě parník Queen Elizabeth.
S vypuknutím druhé světové války převzalo loď britské královské námořnictvo, byla přeměněna na válečné plavidlo a přepravovala spojenecké oddíly. Po válce se opět vrátila k civilnímu provozu a společně s parníkem Queen Elisabeth dominovala lodní přepravě až do konce 50. let.
Koncem 60. let s rozšířením letecké přepravy začaly velké zaoceánské parníky ztrácet svůj význam. Provoz Queen Mary vykazoval stále větší ztráty, až padlo rozhodnutí o jejím vyřazení z provozu. Naposledy tak vyplula 31. října 1967 ze Southamptonu do kalifornské Long Beach, kde zůstala ukotvená.
Většinu strojových částí z ní odstranili a loď nyní slouží jako turistická atrakce. Nabízí restaurace, obchody se suvenýry, muzeum a hotel, a figuruje v americkém seznamu historických hotelů. Nechybí tu dokonce ani svatební kaple.