Meziválečně Československo se mohlo právem řadit mezi středoevropské letecké velmoci. Pod heslem "vzduch je naše moře" se létání věnovaly tisíce nadšenců a letecké továrny vyráběly celou škálu typů. Prvním strojem československé výroby byl už necelý rok po první světové válce dvojplošník Bohemia B-5, který před 95 lety, 27. dubna 1919, poprvé vzlétl na letišti v Borech u Plzně.
Konstruktérem historického letounu byl známý český letecký průkopník Oldřich Haller a v hangáru na Borech ho postavili členové sdružení leteckých nadšenců Bohemia. Zalétal ho legendární Rudolf Polanecký, zkušený pilot, který si ze služby v rakousko-uherském vojenském letectvu odnesl vyznamenání za statečnost. Veřejnosti se podle historika letectví Iva Pujmana tento elegantní stroj poprvé představil o čtyři dny později, na prvního máje, kdy létal nad Plzní a na manifestující davy se z něj snášely letáky a propagační letecké brožurky. Zrekonstruovaný letoun představuje v rámci Letecké muzeum Kbely v Praze.