Desítky let závodil, ke své vášni
se na penzi vrátil: Břetislav Enge

Desítky let závodil, ke své vášni
se na penzi vrátil: Břetislav Enge

12. 3. 2014

Leckdo si v pokročilém věku pořídí… třeba psa, legendární automobilový závodník Břetislav Enge ale nerozšíří rodinnou smečku čtyřnohých kamarádů, jejíž hlavní paničkou je dcera Lucie. Do svého libereckého obydlí si přivezl novou/starou škodovku.

Žena Radka, stejně jako dcera a syn Tomáš dobře vědí, že závodění bylo pro hlavu rodiny vždy velikánskou vášní. A je stále. I v období, kterému se říká seniorské.

„Penze přišla loni na jaře a brzy jsem zjistil, že se přece nemůžu nudit! Tak jsem si zkusil nějaké amatérské závody, spíš takové ježdění a bylo rozhodnuto,“ vypráví muž, který v 80. letech minulého století patřil k evropské špičce jezdců cestovních automobilů.

Pro letošek si tak pořídil Škodu 130 LR. Je z roku 1986 a ve své době byla úspěšným strojem pro automobilové soutěže, zkráceně rally. A připravil tak překvapení novinářům, kteří minulý týden dorazili na tiskovou konferenci v Hotelu Angelo na pražském Andělu.

Vedle moderního krasavce Lamborghini Gallardo, s nímž syn Tomáš Enge bude letos závodit především v USA, stála „stotřicítka“ se jmenovkami Enge a L. Engová. „Ano, ano, Lucka mi bude dělat spolujezdkyni,“ poznamenává Břetislav Enge. „Ale nepůjde o žádné ostré soutěže, chci, chceme se hlavně bavit, takže pojedeme především takzvané revivalové jízdy nebo budeme na nějaké skutečné rally dělat předjezdce.“

V Praze zavzpomínal na dobu, kdy s ostrou závodnickou kariérou skončil. „Bylo to pětadevadesátém. Po čtvrtstoletí bitev jsem toho už měl dost. Navíc začal závodit Tomáš a byl rychlejší než já (úsměv). Pak jsem založil firmu Auto Enge a do loňska ji také vedl. No a když přišel důchod, nastal čas až příliš velkého klidu, který, jak jsem brzy zjistil, není nic pro mě. Proto budu zase usedat za ten malý závodnický volant,“ dodal Břetislav Enge.


Břetislav Enge
V roce 1981 člen továrního týmu Škoda, který pro značku získal titul mistra Evropy cestovních automobilů. Velkou část kariéry prožil po boku závodnického kolegy a kamaráda Zdeňka Vojtěcha (viz foto), se kterým získal řadu úspěchů. Například druhé místo v závodě ME cestovních automobilů 1983 v italském Mugellu nebo třetí příčku téhož roku v britském Silverstone (vždy s BMW 635 CSi Hartge). O dva roky později byl členem tovární stáje BMW, kde měl za kolegu také aktuálního pilota F1 Christiana Dannera (viz foto).
 

Autor: Redakce i60
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Pavla Vítková
Automobilové závody vždy sledoval můjprvní muž, byl to jeho velký koníček, sám si také upravil starou škodovku a jezdil nějakou trošku podřadnou rally. V posledních letech však v tomto sportu bylo tolik tragických událostí, že se mi již všechny autozávody znelíbily.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 45. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?