Víte, která vzducholoď je považována za historicky nejúspěšnější? Odpověď je nasnadě: německá vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin! Během devíti let hladkého provozu uskutečnila 590 letů, nalétala přes půldruhého milionu kilometrů a přepravila 34 tisíc cestujících a 78 tun pošty. S výzkumnou expedicí prozkoumala ruské polární končiny a v roce 1929 jako první vzducholoď obletěla zeměkouli (za 21 dní).
Jídelny i kabiny s koupelnou
Tento 237 metrů dlouhý stroj, v němž měli pasažéři kromě luxusně zařízené jídelny k dispozici i kabiny s koupelnou, byl zkonstruován díky bývalému válečnému veliteli vzducholodí Hugo Eckenerovi. Ten se zasloužil o to, že po prohře Německa v první světové válce nebyla zničena Zeppelinova továrna na výrobu vzducholodí ve Friedrichshafenu. V této firmě vystřídal Eckener ve vedení jejího zakladatele hraběte Ferdinanda von Zeppelina (1838 až 1917).
Göring ji nechal sešrotovat
LZ 127 Graf Zeppelin se začala stavět v roce 1926 jako vzducholoď schopná transatlantického letu, potřebné finanční prostředky na její stavbu získal Eckener z veřejné sbírky. K prvnímu letu se vznesla před 85 lety – 18. září 1928 v půl čtvrté odpoledne se ve Friedrichshafenu pod vedením Eckenera odlepila od země a za tři hodiny se vrátila na základnu.
Od roku 1930 létala LZ 127 na první pravidelné transatlantické lince mezi Brazílií a Německem. Po vznícení Hindenburgu v květnu 1937 byla nejúspěšnější německá vzducholoď odstavena a o tři roky později na příkaz velitele Luftwaffe Hermanna Göringa sešrotována.