
Všechny fotografie: Dušan Brabec
50 let pražského metra
3. 5. 2024
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Pro vkládání příspěvků do diskuze se musíte přihlásit
Martina Růžičková
4.5.2024 19:54
Díky za přehledný článek o historii pražského metra. Ač obyvatelka hlavního města, plno informací je tu pro mě nových a mnoho jsem toho už zapomněla. Metrem nejen ráda jezdím, ale mnohé z jeho stanic obdivuji po architektonické stránce. Ze starších Malostranskou, z novějších např. stanice Rajská zahrada, Střížkov a další.
Eva Pokorná
4.5.2024 07:08
Zaujala mě historie, některé věci jsem ani netušila. A původní názvy stanic si už také většinou nevybavujeme, tak je dobré si je připomenout.
Dagmar Vargová
3.5.2024 17:04
Díky za tento velice zajímavý článek a fotky.
Dozvěděla jsem se spoustu nových informací.
Zuzana Pivcová
3.5.2024 16:48
Určitě jsem někde četla, že se metro mělo stavět už ve 30. letech, ale plány překazila válka. Osobně si vzpomínám na různé momenty spojené s pražským metrem, i když zprvu jsem v Praze ještě nebydlela. To, že na začátku byly turnikety, takže načerno se jezdilo stěží, pak jak se původně jmenovaly stanice na první trase C, jak se trasa prodlužovala, jak se postupně otvíraly další. Jak na trase B na Černý Most nebyly zprovozněny některé stanice, teprve dodatečně, a konečně, jak se s prodlužováním tras urychlila cesta sestře domů a mně do práce.
Daniela Řeřichová
3.5.2024 16:12
Díky za pěkné shrnutí historie metra. Myšlenka výstavby byla několikrát na stole již v předválečném období. Málo se ví, že mezi lety 1952 a 1960 byla jako protiatomový kryt pro vyvolené tajně vybudována stanice metra Klárov, která však nebyla nikdy napojena na později postavenou síť podzemky.
Na pražské metro nedám dopustit a jsem na něj hrdá. Pamatuji se na cestování pouze povrchovou dopravou, to byl několikahodinový děs běs. V posledních letech vykazuje metro i působivé prvky moderní architektury.
Alena Velková
3.5.2024 15:19
Je zajímavé si přečíst takovýto souhrn. Myslím, že jsem ani na všech zastávkách nebyla.
Vlasta Ledlová
3.5.2024 14:25
Moc děkuji za zajímavý článek. Metro člověk může mít rád a taky nemusí. Jedno mu ale nikdo neupře, šetří nám spoustu času. ?
Zpět na homepage Zpět na článek
Doporučujeme
Články z Drbna.cz
Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.
Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:
- Váš nejnovější článek
- Nejnovější komentáře k vašim článkům
- Nové vzkazy od přátel
- Nové žádosti o přátelství
JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí.
Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 17. týden
Tento týden se budeme ve vědomostním kvízu věnovat vážné hudbě. Jak dobře ji znáte? To uvidíme...
AKTUÁLNÍ ANKETA