FOTO: Z rodinného archivu Anny Novotné
Příběhy starých fotografií: Prababička Alžběta
13. 2. 2023Když jsem byla úplně malá holka, viděla jsem její oválnou fotografii v prostém tmavém rámu. Visela na stěně dědečkova podkrovního pokojíku se zkosenými rohy. Ta strohá tvář bez úsměvu, s krátkými vlasy, postrádající jakékoli jemné ženské rysy, na mne působila mužsky přísně a budila ve mně obavy.
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Pro vkládání příspěvků do diskuze se musíte přihlásit
Lenka Kočandrlová
17.2.2023 16:26
Je dobré takhle shromáždit údaje o příbuzných. Za života rodičů jsem na to neměla čas,nyní už nemám,koho bych se vyptala.Sestavila jsem rodokmen z manželovy strany a doplnila náš ,měla jsem naštěstí k dispozici vypracovaný rodokmen z doby 2.světové války,kdy se hledali a dokládali nežidovští předci. Dá se dnes dostat k mnoha údajům,protože je toho dost zdigitalizováno. Ale ústní vyprávění je zkrátka obsáhlejší.
Dana Puchalská
14.2.2023 20:40
Zajímavý,ale doopravdy hodně dlouhý článek. Taky jsem se lehce ztrácela.
Hana Nováková
14.2.2023 16:23
Já neumím psát krátký text a vítám obsáhlejší články, protože souvislosti s myšlenkou, se kterou píšete, jsou nutností, aby obsah byl takový, jakého máte v mysli. Čím víc informací tím lépe vše nějak do sebe zapadá. Ale to možná je úchylka z bývalé práce. Moc hezké čtení, podívejte se na můj blok, taky jsem jeden z článků věnovala své babičce, která zemřela ve 100 letech
Blanka Lazarová
14.2.2023 12:27