PENNY si drží pozici nejlevnějšího diskontního řetězce, ročně tu nakoupí kolem 140 milionů zákazníků
FOTO: PENNY

PENNY si drží pozici nejlevnějšího diskontního řetězce, ročně tu nakoupí kolem 140 milionů zákazníků

4. 10. 2022

PENNY je největším diskontním řetězcem v České republice. V současné době má po celé zemi více než 400 prodejen. Od roku 1997 nepřetržitě expanduje a rozšiřuje nejen svoji síť, ale současně zlepšuje služby svým zákazníkům.

Během posledních 5 let se modernizací své sítě a změnami v nabídce zákazníkům proměnilo v diskont 21. století.

Základní filozofií diskontního prodeje je umožnit zákazníkům rychlý každodenní nákup zboží za nejvýhodnější ceny na trhu. Způsob prodeje se v 21. století změnil, když moderní diskontní prodejny reagovaly na potřeby zákazníků a v současnosti nabízí zejména výrazně příjemnější prostředí. „Vždy jsme byli, jsme a budeme diskont. Děláme věci jednoduše a efektivně. Po celou dobu naší existence si navíc klademe za cíl přiblížit se našim zákazníkům, a to nejen nabídkou českých a regionálních čerstvých produktů, ale především přátelským a příjemným interiérem, výhodnými cenami a osobním přístupem. V našich prodejnách nakupující naleznou 2 000 až 3 000 položek v celé šíři potravinářského sortimentu. Tuto nabídku navíc rozšiřujeme každý týden o nové akční zboží z oblasti potravin i spotřebního zboží. Vše, co děláme, se snažíme dělat v duchu našeho sloganu HEZKY ČESKY, a jsme připraveni i v současné nelehké sobě nabízet našim zákazníkům ty nejkvalitnější produkty za nejvýhodnější ceny na trhu,“ popisuje filozofii diskontního prodeje Jens Krieger, generální ředitel PENNY Česká republika.

PENNY-GALLERY-INTERIORS-BAKERY_003.jpg

 

Diskontní trh zaznamenal podle dat GfK v letech 2019 až 2021 růst 28,3 %, zatímco trh bez diskontů za stejné období narostl o 8,7 %. „V posledních letech se zákazníci v Česku stále více přiklánějí k diskontnímu trhu. Z našeho pohledu za tím stojí tři skutečnosti, a to stále se zlepšující kvalita služeb v rámci tohoto segmentu, rozšiřující se nabídka privátních značek, které lidé oceňují pro jejich vysokou kvalitu za výhodnou cenu, a v této době je to pak také celková ekonomická situace, což potvrzuje, že naše cesta je správná,“ vidí příčiny v razantním růstu diskontního trhu Radek Hovorka, finanční ředitel PENNY a dodává. „Cenový index posledních let potvrzuje, že si v PENNY držíme pozici nejlevnějšího řetězce u nás. Co nás pak těší, a vnímáme jako ocenění zákazníky, je nárůst prodeje privátních značek za poslední tři roky o 15 % na současných 38 % ze všech prodaných produktů.“

Podle interních průzkumů skupiny REWE se 92 % lidí aktuálně obává zdražování potravin. Tyto obavy jsou hned na druhém místě za zdražováním bydlení a energií (96 %). Od diskontu pak zákazníci očekávají v prvé řadě pokles nebo alespoň zastavení růst cen (68 %), více slevových akcí (67 %) a zvyšování nabídky regionálních produktů (45 %). „To vše jsou naše cíle, cíle PENNY jako takového. Více než 140 miliónů našich zákazníků za posledních 12 měsíců nás k tomu zavazuje,“ popisuje Radek Hovorka.

PENNY-GALLERY-INTERIORS-DAIRY_001.jpg

 

Historie diskontního prodeje sahá do 30. let minulého století. První prodejny tohoto typu vznikly v USA v době hospodářské krize. Rozmach pak diskonty zaznamenaly zejména po 2. světové válce.

Společnost REWE Group, do níž patří i společnosti PENNY a BILLA, má síť vlastních 3 700 obchodů REWE, REWE Center a REWE To Go. PENNY International, do kterého patří i PENNY Česká republika, pak působí celkem ve 14 zemích Evropy a má dalších 2 200 obchodů.

 

 

nákupní centra nákupy potraviny
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 2 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Alena Tollarová
Prodejny Penny mám v blízkém okolí dokonce dvě. Když něco nemají v jedné, jdu se podívat do druhé. Nepochopila jsem, proč jedno akční zboží dovezou do jedné a jiné zboží zase do druhé prodejny. Asi se starají i o to, abychom měli zdravý pohyb. A někdy je zboží jen v letáku na obrázku ... Už jsme si zvykli. A samozřejmě tam chodím s vnukem pro plyšáky :)
Eva Krausová
Tak já jsem nyní nucena přechodně nakupovat v Penny, než nám znovu otevřou Albert. A netěší mě to. Je tam ještě dráž než v Albertu. Ten mi vyhovuje více. Ráda chodím do Lidlu, ale tam zase spíše jen pro určité zboží.
Alena Vávrová
Penny byla u nás první prodejna diskont. typu. Jsem zvyklá tam nakupovat a nyní po modernizaci tím spíš. Do Lidlu mě občas vezme dcera, je tam zaměstnaná a vyzná se tam. Nakupování ale není moje hobby.
Dana Puchalská
Já mám diskont PENNY blízko domova a ráda tam nakupuju. A poslední dobou si nemohu na nic stěžovat.
Anna Potůčková
PENNY mám nejblíže v Holešově a chodím tam jen když jdu ke své lékařce, nebot má ordinaci blízko této prodejny. Pokaždé tam ale nakoupím a domů jedu s plnou nákupní taškou. Letáky této prodejny nám chodí domů pravidelně.
Margita Melegova
Mam PENNY trochu z ruky, ale kdyz tam zajedu pokazde si neco vyberu.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 46. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?