PENNY si drží pozici nejlevnějšího diskontního řetězce, ročně tu nakoupí kolem 140 milionů zákazníků
FOTO: PENNY

PENNY si drží pozici nejlevnějšího diskontního řetězce, ročně tu nakoupí kolem 140 milionů zákazníků

4. 10. 2022

PENNY je největším diskontním řetězcem v České republice. V současné době má po celé zemi více než 400 prodejen. Od roku 1997 nepřetržitě expanduje a rozšiřuje nejen svoji síť, ale současně zlepšuje služby svým zákazníkům.

Během posledních 5 let se modernizací své sítě a změnami v nabídce zákazníkům proměnilo v diskont 21. století.

Základní filozofií diskontního prodeje je umožnit zákazníkům rychlý každodenní nákup zboží za nejvýhodnější ceny na trhu. Způsob prodeje se v 21. století změnil, když moderní diskontní prodejny reagovaly na potřeby zákazníků a v současnosti nabízí zejména výrazně příjemnější prostředí. „Vždy jsme byli, jsme a budeme diskont. Děláme věci jednoduše a efektivně. Po celou dobu naší existence si navíc klademe za cíl přiblížit se našim zákazníkům, a to nejen nabídkou českých a regionálních čerstvých produktů, ale především přátelským a příjemným interiérem, výhodnými cenami a osobním přístupem. V našich prodejnách nakupující naleznou 2 000 až 3 000 položek v celé šíři potravinářského sortimentu. Tuto nabídku navíc rozšiřujeme každý týden o nové akční zboží z oblasti potravin i spotřebního zboží. Vše, co děláme, se snažíme dělat v duchu našeho sloganu HEZKY ČESKY, a jsme připraveni i v současné nelehké sobě nabízet našim zákazníkům ty nejkvalitnější produkty za nejvýhodnější ceny na trhu,“ popisuje filozofii diskontního prodeje Jens Krieger, generální ředitel PENNY Česká republika.

PENNY-GALLERY-INTERIORS-BAKERY_003.jpg

 

Diskontní trh zaznamenal podle dat GfK v letech 2019 až 2021 růst 28,3 %, zatímco trh bez diskontů za stejné období narostl o 8,7 %. „V posledních letech se zákazníci v Česku stále více přiklánějí k diskontnímu trhu. Z našeho pohledu za tím stojí tři skutečnosti, a to stále se zlepšující kvalita služeb v rámci tohoto segmentu, rozšiřující se nabídka privátních značek, které lidé oceňují pro jejich vysokou kvalitu za výhodnou cenu, a v této době je to pak také celková ekonomická situace, což potvrzuje, že naše cesta je správná,“ vidí příčiny v razantním růstu diskontního trhu Radek Hovorka, finanční ředitel PENNY a dodává. „Cenový index posledních let potvrzuje, že si v PENNY držíme pozici nejlevnějšího řetězce u nás. Co nás pak těší, a vnímáme jako ocenění zákazníky, je nárůst prodeje privátních značek za poslední tři roky o 15 % na současných 38 % ze všech prodaných produktů.“

Podle interních průzkumů skupiny REWE se 92 % lidí aktuálně obává zdražování potravin. Tyto obavy jsou hned na druhém místě za zdražováním bydlení a energií (96 %). Od diskontu pak zákazníci očekávají v prvé řadě pokles nebo alespoň zastavení růst cen (68 %), více slevových akcí (67 %) a zvyšování nabídky regionálních produktů (45 %). „To vše jsou naše cíle, cíle PENNY jako takového. Více než 140 miliónů našich zákazníků za posledních 12 měsíců nás k tomu zavazuje,“ popisuje Radek Hovorka.

PENNY-GALLERY-INTERIORS-DAIRY_001.jpg

 

Historie diskontního prodeje sahá do 30. let minulého století. První prodejny tohoto typu vznikly v USA v době hospodářské krize. Rozmach pak diskonty zaznamenaly zejména po 2. světové válce.

Společnost REWE Group, do níž patří i společnosti PENNY a BILLA, má síť vlastních 3 700 obchodů REWE, REWE Center a REWE To Go. PENNY International, do kterého patří i PENNY Česká republika, pak působí celkem ve 14 zemích Evropy a má dalších 2 200 obchodů.

 

 

nákupní centra nákupy potraviny
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 2 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Alena Tollarová
Prodejny Penny mám v blízkém okolí dokonce dvě. Když něco nemají v jedné, jdu se podívat do druhé. Nepochopila jsem, proč jedno akční zboží dovezou do jedné a jiné zboží zase do druhé prodejny. Asi se starají i o to, abychom měli zdravý pohyb. A někdy je zboží jen v letáku na obrázku ... Už jsme si zvykli. A samozřejmě tam chodím s vnukem pro plyšáky :)
Eva Krausová
Tak já jsem nyní nucena přechodně nakupovat v Penny, než nám znovu otevřou Albert. A netěší mě to. Je tam ještě dráž než v Albertu. Ten mi vyhovuje více. Ráda chodím do Lidlu, ale tam zase spíše jen pro určité zboží.
Alena Vávrová
Penny byla u nás první prodejna diskont. typu. Jsem zvyklá tam nakupovat a nyní po modernizaci tím spíš. Do Lidlu mě občas vezme dcera, je tam zaměstnaná a vyzná se tam. Nakupování ale není moje hobby.
Dana Puchalská
Já mám diskont PENNY blízko domova a ráda tam nakupuju. A poslední dobou si nemohu na nic stěžovat.
Anna Potůčková
PENNY mám nejblíže v Holešově a chodím tam jen když jdu ke své lékařce, nebot má ordinaci blízko této prodejny. Pokaždé tam ale nakoupím a domů jedu s plnou nákupní taškou. Letáky této prodejny nám chodí domů pravidelně.
Margita Melegova
Mam PENNY trochu z ruky, ale kdyz tam zajedu pokazde si neco vyberu.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 15. týden

Uplynulou sobotu proběhll 34. ročník vyhlašování cen České hudební akademie Anděl. Ve vědomostním kvízu tohoto týdne si budete moci otestovat, jak znáte současnou českou hudební scénu. Zabrousíme ale také trochu do historie...

AKTUÁLNÍ ANKETA

Digitalizace postupně prostupuje všemi státními úřady. Jak jste na tom vy - využíváte možnost vyřizování nejrůznějších žádostí on-line (pomocí počítače či mobilu), anebo raději navštěvujete úřady osobně?

Pokud to jde, vyřizuji vše "on-line"

20%

Snažím se vyřizovat věci "on-line", ale ne vždy se mi to daří

20%

Nevím, neumím na to odpovědět

19%

Mám radši osobní vyřizování záležitostí na úřadech

20%

On-line nevyřizuji nic, je to pro mě složité

21%