O bezpečí nemohoucích či starých lidí se tísňová péče ŽIVOTa90 stará už třicet let
Tisňovou péči poskytuje Život 90 již od roku 1992

O bezpečí nemohoucích či starých lidí se tísňová péče ŽIVOTa90 stará už třicet let

21. 6. 2022

Organizace ŽIVOT90 je největším poskytovatelem tísňové péče v Česku. Služba, kterou poskytuje od roku 1992, zachránila životy desítkám klientů. Nyní nabízí službu tísňové péče pod novým názvem "Nadosah".

Jeden z posledních příběhů:

Dobrý konec měl díky službě tísňové péče NADOSAH příběh naší osmdesátileté klientky Gabriely. Ta upadla na kachličkové podlaze a nedokázala sama vstát. Shodou okolností na sobě v tu chvíli neměla náramek s SOS tlačítkem, takže si nemohla přivolat pomoc a zůstala tak ležet na studené podlaze. Po několika hodinách od pádu, kdy čidlo instalované v domácnosti klientky nezaznamenalo pohyb, byl automaticky spuštěn alarm na našem dispečinku. Paní Gabrielu jsme proto sami kontaktovali přes hlasovou ústřednu. Podařilo se nám navázat spojení a klientka nám popsala, co se stalo. Bez prodlení jsme k ní vyslali naši výjezdovou službu, spolu s klíči od domu, které u nás měla uložené. Paní Gabrielu jsme našli ležet velmi prochladlou na zemi, ale dorazili jsme včas. Po krátkém pobytu v nemocnici je nyní paní Gabriela opět v pořádku.

Služba Nadosah nabízí klientům a klientkám díky speciálnímu zařízení nepřetržitou hlasovou komunikaci a pomoc v případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo při jiné krizové situaci, například když upadnou a nedokáží sami vstát nebo když se při pádu zraní. O nouzové situaci se dispečink služby Na dosah dozví prostřednictvím stisknutí tlačítka, které mají klienti a klientky neustále u sebe, nebo prostřednictvím čidla umístěného v domácnosti. Pokud čidlo dlouho nezaznamená pohyb, samo upozorní dispečink. Dispečeři se poté s klientem nebo klientkou spojí, aby zmapovali situaci. Pokud se nedaří navázat kontakt, zprostředkují pomoc blízkých nebo složek záchranného systému. Pracovníci dispečinku zůstávají s klienty a klientkami ve spojení až do vyřešení krizové situace a aktivně reagují na případné změny či nečekané překážky.

A0013649-1.jpg

"Na našem dispečinku máme odborný personál a umíme poradit v mnoha záležitostech. Kontakty s klienty a klientkami v rámci zavedení naší služby probíhají vždy osobně, chceme totiž poznat je a prostředí, ve kterém žijí. Jakmile službu zapojíme, následně u nich v domácnosti ověřujeme funkčnost připojení a slyšitelnost komunikace v prostoru. Po zavedení služby navíc zůstáváme v pravidelném kontaktu, většinou si voláme jednou týdně a povídáme si o tom, jak se jim daří," uvádí Lenka Víznerová, vedoucí služby tísňové péče NADOSAH.

Kromě Prahy a Středočeského kraje, kde je služba nejrozšířenější, působí především v Jihočeském a Pardubickém kraji. Klienty a klientky má ŽIVOT90 například také v Ústeckém kraji nebo v kraji Vysočina a postupně se rozšiřuje i do dalších míst České republiky.

Službu NADOSAH finančně podporuje Nadační fond Veolia, který organizaci Život90 poskytl peníze na nová zařízení tísňové péče.

Více informací o službě Nadosah najdete na tomto místě.

 

domácí péče senioři
Autor: Jan Raška
Hodnocení:
(5 b. / 3 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 45. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?