Fotoarchiv Kristýny Petříčkové
Pohled na odívání v historických souvislostech - část I. Motto: "Staré věci mají v sobě příběh, který stojí za to zaznamenat."
4. 1. 2022Posledních šest let jsem měla možnost, díky několika šťastným náhodám, nahlížet pod pokličku současného oděvního designu. Ač jsem v tomto směru laik, uvědomuji si, že obor se ubírá mílovými kroky kupředu.
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Pro vkládání příspěvků do diskuze se musíte přihlásit
Helena Přibilová
7.1.2022 21:24
Pocházím ze Slovácka, takže zdejší tradice a folklor jsou mi blízké. Líbí se mi lidové písně i tance a zvláště kroje. Obdivuji jejich nádheru a rozmanitost.
Marie Seitlová
4.1.2022 23:50
Děkuji za krásný článek, kroje obdivuji a folklor, to patří k sobě. Nádherná podívaná je Jízda krále ve Vlčnově.
Dana Kolářová
4.1.2022 19:46
Hano, zajímavý rozhovor na zajímavé téma. Díky. V novém roce hlavně zdraví přeji!
Marie Měchurová
4.1.2022 19:44
Mám ráda folklór, lidové písničky. K tomu neodmyslitelně patří i lidové kroje
Děkuju za zajímavý článek.
Zuzana Pivcová
4.1.2022 18:44
Pro mě jsou kroje spojeny s některými pořady v TV, protože jinak nemám příležitost se s nimi setkávat, nepočítám-li své setkání s vltavotýnskými Baráčníky. Škoda, že nebyly kroje obvyklé i v jiných našich regionech, třeba v Podkrkonoší. :-D
Lenka Kočandrlová
4.1.2022 17:18
Hezky se na ty kroje dívá,tam kde je stále nosí jim připadá normální v tom chodit.Zde na západě,v Sudetech,se nic takového nezachovalo,cokoli by se náhodou dalo označit jako kroj,je předem odsouzeno k opovržení jako německé : dirndl,bílé podkolenky,šněrovací živůtky,zelené sukně,klobouk s protěží a štětkou... Vymyslet něco nového a vnutit to obyvatelům k nošení by šlo asi těžko.