Obchodníci hned po svátcích zahájí povánoční výprodeje, od 26. prosince nabídnou slevy až 80 procent. Se slevou tak bude možné nakoupit elektroniku, zimní oblečení, obuv, ale i sportovní zboží. Výprodeje, pomocí kterých se obchodníci snaží po předvánoční nákupní horečce opět přilákat zákazníky do prodejen a zbavit se zbývajících zásob sezonního zboží, budou pokračovat i na začátku příštího roku.
Na druhý svátek vánoční spustí výprodej pražské outletové centrum Fashion Arena. "V rámci sezonních výprodejů je možné nakoupit značkové zboží s úsporou až 80 procent z původních cen," uvedla marketingová manažerka Iva Janovská. Slevy tam potrvají do 17. února.
Hlavní sezonní výprodeje začínají v hypermarketech a supermarketech Albert již tradičně krátce po Vánocích a týkají se především nepotravinářského sezonního zboží, tedy oblečení, zimních doplňků a vybavení a kosmetických balíčků. Obchody s oblečením C&A Moda spustí po svátcích další vlnu výprodejů, potrvá až do půlky ledna. "Vybrané zboží zlevňujeme až o 50 procent. Slevy se týkají všech oddělení - dámské, pánské, dětské módy i oddělení Clockhouse (moda pro mladé)," dodala Monika Žilková z oddělení marketingu.
Povánoční výprodej spustí 26. prosince také řetězec Electro World. Obchody s elektronikou Datart zahájí slevové akce až po Novém roce, trvat by měly od 7. do 20. ledna. "U vybraných položek mohou slevy dosahovat až 45 procent. Výprodeje postihnou produkty ze všech kategorií, týkat se budou stovek položek, na některých prodejnách zlevníme dokonce až tisíc položek," řekla mluvčí Datartu Jana Choroušová.
V internetovém obchodě Kasa.cz začnou povánoční výprodeje již 25. prosince, kdy bude mít většina kamenných prodejen zavřeno. Slevy budou ve všech kategoriích zboží, nakoupit tak bude možné tisíce produktů. "Slevy dosáhnou výše až 70 procent a trvat budou až do vyprodání zásob, případně do konce ledna 2013," podotkla mluvčí portálu Jitka Součková.
Na druhý svátek vánoční odstartuje slevy obchod CZC.cz, zboží zlevní o desítky procent. "Na rozdíl od některých konkurentů neuvádíme u výprodejů umělé slevy vzniklé porovnáním doporučené ceny výrobce staré i několik let se současnou cenou. Všechny slevy se u nás odvíjejí od skutečné ceny před vypuknutím výprodeje, což si může každý ověřit na grafu vývoje ceny v našem e-shopu," sdělil marketingový ředitel obchodu Marek Šalanda.