Šikana na silnicích? Senioři se bouří proti návrhům BESIPu, chystají dokonce ústavní stížnost
Ilustrační foto: ingimage.com

Šikana na silnicích? Senioři se bouří proti návrhům BESIPu, chystají dokonce ústavní stížnost

11. 9. 2019

Na zvyšující se počet nehod, které na silnicích zavinili v posledních letech řidiči senioři, hodlá reagovat Ministerstvo dopravy řadou opatření.

auta
Autor: Redakce
Hodnocení:
(4.9 b. / 21 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Ondřej Drbal
Pan Králík se ohání tím, že experti MD nezvládají počty ze základní školy a přitom jeho výpočty jsou (netroufám si hodnotit zda úmyslně) zavádějící. Jak totiž může někdo statisticky hodnotit poměr zavinění nehod při neznalosti nájezdu? Nebo mi chcete tvrdit, že když jeden člověk s nájezdem 2000km měsíčně způsobil jednu nehodu a senior s nájezdem 100km měsíčně způsobil taky jednu nehodu, že mají oba stejnou nehodovost?
Mirek Medák
Kolikpak seniorů způsobí ročně nehodu pod drogama ? Kolik opilých ? Kolik při závodění na silnici ? Kolik při telefonování ?
Jaroslav Ferst
Nesmysl je už samotná povinnost vozit s sebou nějaké lékařské potvrzení o zdravotní způsobilosti seniora. Zvlášť, když takový senior jako důchodce ještě pracuje a střídá 5 nebo víc služebních vozidel. To potvrzení po několika týdnech zrovna jako úřední doklad nevypadá. Proč to neudělat, jako v Rakousku, Slovinsku či Chorvatsku? Pravidelné lékařské kontroly jsou tam ze zákona, ale lékař ze zákona je povinen příslušnému úřadu oznámit seniora, který se nedostavil do 6 měsíců před a do 2 měsíců po termínu. Úřad si seniora předvolá a řeší to obvykle zadržením řidičského průkazu a nějakou (ve srovnání s navrhovaným staženíám českého seniora z kůže) citelnou, ale ještě únosnou pokutou. Tím žádný lékař neporušuje lékařské tajemství. Je vůbec porušením lékařského tajemství upozornění úřadu, že tento řidič je z nějakého důvodu nebezpečný sám sobě, ale i ostatním? Nebo že má mít v řidičáku vyznačený harmonizační kód omezení či povinné pomůcky? Vždyť to ten řidič stejně musí tomu úřadu sdělit, tak je snad jedno, zda tak učiní sám a osobně, nebo to do karty řidiče dostane online přímo od zdravotnického zařízení? Prostě v tomto za sousedními zeměmi zaostáváme - jezdím služebně i soukromě napříš Evropou, ale stálé hlededání záminek k tomu, jak šikanovat řidiče, to jinde nemají. Ano, stárneme. A jednou se ta omezení nebudou líbít ani těm, kdo je dnes krátkozrace prosazují. Mimochodem: můj strýc (ročník 1910) ve svých 98 letech žádné potvrzení s sebou nevozil. Jenomže to bylo v Bavorsku... jen my zůstáváme v Česku.
Vladimír Kokoška
Vzkaz pro autora dopisu JUDr. Králíka: Výpočet poměru nehodovosti seniorů a ostatních řidičů je špatný. Předpokládám, že vstupní čísla jsou správná. Jestliže je celkem řidičů 6 078 136 a z toho řidičů seniorů 1 366 920, pak těch neseniorů je 4 711 216. Jestliže celkový počet nehod byl 104 764 a počet nehod zaviněných seniory 5 238, pak počet nehod neseniorů činí 99 526. Výpočet nehodovosti seniorů je správný 260,9 nehody na 1 seniora. Výpočet nehodovosti neseniorů je špatný. Je to 4 711 216 : 99 526, což činí asi 47,3. Poměr mezi seniory a neseniory je 260,9 : 47,3 což činí asi 5,5. Čili senioři mají dokonce 5,5x nižší nehodovost než ostatní účastníci silničního provozu.
Josef Klingenhofer
Honza Fiala 11.9.2019 23:29... Kdyby měli dost soudnosti ... Pane Fialo podle Vašeho příspěvku soudím, že jste mladý člověk. Ale také se nejspíš dožijete věku, kdy budete auto potřebovat a společnost vás bude nutit odevzdat řidičák jenom kvůli věku, ačkoliv na řízení auta bude mít dostatek schopností. Myslím, že až se toho dočkáte, bude to i díky vašim a pobným názorům pro seniory mnohem horší.
Ivan FILIPEC
U řidičů senioru je velký rozdíl, řidič jezdící pouze 30 x do roka může být problém. Jestliže jezdím denně a jezdím více jak 40 let, taj jsem vyježděn a nikdy jsem nezpůsobil dopravní nehodu. přijíždím ke křižovatce a tam čeká auto, najednou se rozjede a ještě jede pomaličku, to dělají buď sváteční řidiči nebo z mé zkušenosti mladé řidičky, to potom brzdíte i očima. Moje zkušenost-překračování rychlosti o 20 a více, do 10 km jsou to výjimky a když dodržujete, tak na Vás blikají, troubí . Trestat někoho, že je senior za volantem, je nejen směšné, ale i arogantní a hloupé. To by už někteří řidiči autobusu museli taky skončit. Nejhorší a nejnebezpečnější jsou mladí řidiči, nebezpečnost řidičů je následující - RZ A - S - U- B, ti jsou nejbezohlednější, arogantní a bez pudu sebezáchovy.
Zdenka Jírová
Jaké zostřené postihy budou pro opilé řidiče? Také budou mít poznámku v řidičáku?
Eva Hynkova
Naprosto souhlasím s názorem paní Květy Bartoškové Zázvorkové, který zveřejnila dne 11.září 2019, mluvi mi z duše. Arogance některých především mladých namachrovaných řidičů je úděsná. O tom se nepíše palcovými titulky, ale důchodce způsobí doprava.nehodu a je z toho "třetí světová". Trochu nadhledu by určitě neškodilo u pánů redaktorů. Souhlasím se zdravot.prohlídkami bez diskuze, ale co dělat s řidičem, který řídí auto a nemá ŘP, je vybudovány a vše má "na háku"?!! S tím nikdo nic nedělá, ale kdyby to byl důchodce, to by byl určitě palcový titulek......
Adéla Rybková
Jsem pro to, aby se zpřísnily pokuty za nedodržení kontroly u lékaře. Dívám se na to z druhé strany věkového spektra a zde jsou mé argumenty: měsíc nazpět, přehledná křižovatka, senior (84) za volantem, nedání přednosti vozu na hlavní silnici. Výsledek? Dva kamarádi (pár) jsou po smrti, další manželský pár skončil s vážnými zraněními ve špitále. Senior nezraněn, a že prý si vozu na hlavní silnici nevšiml. Další příklad: rychlostní silnice s oddělenými směry, listopadová noc, prší. Do označeného a odděleného pruhu v protisměru najíždí postarší pán (83) ve felicii. Uvědomuje si, že najel špatně, a proto... místo odstavení vozu ke krajnici a zapnutí výstražek jede nezměněnou rychlostí dál, ale zato zhasne světla, aby jej nikdo neviděl. Velmi inteligentní počin, což? Výsledek? Čelní náraz do vozu mého otce. Zde naštěstí přežili všichni, i přes jedno vážné poranění. Zamyslete se. Opravdu jezdí senioři bezpečně? Mohu říci, že jezdí pomalu, ale bezpečně? Po těchto zkušenostech si opravdu nejsem jista.
Jaromír Kafka
To celé naprostý nesmysl.Já ve svých 75 letech ještě pracuji.Tak si přemýšlím,zda mě to také nezakáží.Takových jako jsem já je hodně.Ať jsou zaměstnanci nebo majitelé firem.Tak si nedovedu představit,jak by mohl třeba dojíždět do zaměstnání,když to jinak než po dálnici třeba nejde.Podobných případů je určitě hodně.Co je však pravda?Doporučil bych všem starším řidičům,aby si aspoň jednou za čas pročetli pravidla provozu.Jak se mají chovat v jízdě mezi pruhy a další záludnosti v provozu.Doporučuji 1x ročně zajít k očnímu lékaři pro vlastní bezpečnost i bezpečnost ostatních uživatelů v dopravě.Opravdu lze zjistit začínající šedý či zelený zákal.Já to prožil.Mám za sebou operaci obou očí a nemusím nosit brýle.Začínalo to úplně nevinně.Prostě jsem měl trochu rozmazané vidění.To vše lze zjistit u očního lékaře.Jinak samozřejmě souhlasím s panem Judr Králíkem

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 17. týden

Tento týden se budeme ve vědomostním kvízu věnovat vážné hudbě. Jak dobře ji znáte? To uvidíme...

AKTUÁLNÍ ANKETA

Co vás nejvíce "nabíjí"?

Výlet do jarní přírody

21%

Setkání s přáteli

20%

Kontakt s rodinou

21%

Knihy

19%

Vitamíny

20%