Nová Škoda Fabia má pozměněný design a také nové motory i asistenty
FOTO: Škoda Auto

Nová Škoda Fabia má pozměněný design a také nové motory i asistenty

13. 11. 2018

Už 30 let se v prodejnách škodovek jedno nemění: v nabídce nechybí pětidveřové auto, které sice patří do kategorie malých vozů, ale přitom uveze celou rodinu a v provedení kombi také pár pytlů cementu nebo dřeva na chalupu. Nová Škoda Fabia je pokračovatelem této tradice.

Mladoboleslavskému vozidlu patří i nadále mezi malými auty jedna výjimečnost: Zákazníci mohou volit mezi krátkou verzí a kombíkem. Moc konkurentů takovou možnost nenabízí. Většinou si vystačí s krátkým modelem.

Škodovku, jejíž jméno začíná písmenem „F“, v posledních třech dekádách patrně vlastnila alespoň po nějakou dobu většina českých rodin. Po Favoritech, Formanech a Felicii přišla na řadu v roce 1999 Fabia. A právě ta se nyní začíná prodávat ve své třetí zmodernizované generaci. To znamená, že prošla faceliftem. Ten přinesl pár designérských změn v čele s novou přední maskou a užšími hlavními světlomety.

Ale nejen to. Fabia poprvé nabízí LED přední světla, LED zadní skupinové svítilny a osmnáctipalcová kola z lehké slitiny. Designéři dali také nový ráz přístrojovému panelu. Rozšířena byla i nabídka asistenčních systémů. Nově je k dispozici Asistent hlídání mrtvého úhlu, který upozorrňuje řidiče na přítomnost vozidel v mrtvém úhlu nebo na zezadu rychle se přibližující vozidlo při jízdě ve víceproudých komunikacích. Asistenti také usnadňují vyjíždění z parkovacího místa (Asistent vyparkování) a přibylo automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly (Asistent dálkových světel). Právě tyto nové funkce ocení zejména řidiči-senioři. A nejen to. Fabia se liší od ostatních malých vozů na trhu i celou řadou praktickcých vychytávek jako je škrabka na led ve víku palivové nádrže, která umí změřit i hloubku dezénu pneumatik, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru či USB porty i pro cestující na zadních sedadlech.

0047_FABIA_Blind_Spot_Detect-1440x375.jpg

Změny se dotkly také pohonných jednotek. Nabídka motorů pro novou Škodu Fabia zahrnuje tři tříválcové agregáty s litrovým objemem, jejichž výkonové spektrum sahá od 55 kW (75 k) do 81 kW (110 k). Základní motor 1,0 MPI s výkonem 44 kW (60 k) naběhne do výroby v průběhu roku. Oba přeplňované motory TSI (s výkonem 70 a 81 kW) jsou nově vybaveny filtrem pevných částic. Naftové motory už vzhledem ke zpřísňující se evropské legislativě malá škodovka nedostává.

Dokud se v prodeji neobjeví Fabia se základním motorem, bude její cenovka začínat údajem 284 900 Kč. Kombík je o 14 tisíc dražší. Základní 60koňový motor bude k mání jen pro krátkou verzi. Fabii lze pořídit také s automatickou převodovkou. Sedmistupňové DSG je k dostání v kombinaci s nejsilnějším motorem 1,0 TSI (110 koní).

Petr Buček pro portál i60

 

Škoda Fabia - technické údaje
Zrychlení 0-100 km (s): od 9,6 do 15,2 podle zvoleného motoru 1)
Nejvyšší rychlost (km/h): 168 – 196 podle motoru1)
Délka v mm (kombi): 3997 (4262)
Šířka v mm: 1732
Výška v mm: 1467 (1488 kombi s ližinami)
Rozvor v mm: 2470
Pohotovostní hmotnost v kg: od 1086 (1106 kombi)
Objem kufru v litrech: 330 / 530 (kombi)
Objem nádrže v litrech: 45

Poznámka: 1) netýká se základní motoru 1,0 MPI, který bude v nabídce až v průběhu roku 2019

 

auta
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 2 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Hana Šimková
Tak nevím, možná, že jsem nepozorná, ale už někdo vyhrál tu soutěž Škoda z lásky ?
Hana Šimková
Tak nevím, možná, že jsem nepozorná, ale už někdo vyhrál tu soutěž Škoda z lásky ?
Eva Mužíková
Mne by odradila od nákupu nejen cena, ale i můj věk... Krásné auto.
Antonín Vácha
Jo, autíčko dobrý. A co nějaká slevička pro nás, seniory?
Mirek Hahn
Trojková Fabie vypadá konečně opravdu dobře. Konečně se zbavila podivně zakulacených linií a "optického" vjemu, že je vyšší než širší. Ale tříválcový motor, to nevím jestli bych chtěl.... V nejslabší motorizaci je i tak lehké auto poměrně líné, nic moc akcelerace. V dnešním přeplněném provozu je potom docela potíž, vjet pohotově do křižovatky nebo zrychlit pro svižné předjíždění.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.