Foto: archiv autora
Příběhy první republiky: Čtyři generace kantorů
5. 9. 2018
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Pro vkládání příspěvků do diskuze se musíte přihlásit
Marie Bartusková
17.4.2019 13:58
Dobrý den pane Bárto,
Náhodně jsem se dostala na stránky Portálu pro aktivní seniory a právě fotografie uveřejněna na těchto stránkách ve mě evokovala vzpomínku.Hned jsem poznala pana učitele Bártu z Muglinova.Pak jsem si přečetla Váš příběh a byla jsem jak se říká „doma“.
Dovolte, abych se Vám představila: jmenuji se Marie Bartusková roz.Kupková . Bydlela jsem s rodiči a sestrami Evou a Helenou do r.1961 v Muglinově (Mexiku), kde jsem také absolvovala základní školu.
Vášeho pana otce si považovala celá naše rodina.Učil nejen moji starší sestru Evu, ale to možná ani nevíte , můj otec Adolf Kupka vystupoval s jeho tamburašským souborem a nazpíval s tímto souborem v r. 1942 tři gramofonové desky,které s velkou úctou uchovávám doma.
Když si přečetl příběh Vaší rodiny můj manžel, který pochází z Poruby, tak mi sdělil, že jeho maminku učil Váš dědeček.
Tak vidíte, jak jeden rod pozitivně ovlivní celé generace lidí a to Vás musí opravdu těšit.
Muglinov, ač malá obec, žila vždy čilým společenským životem. Moje rodina z maminčiny strany tam našla svůj domov již v roce 1790. Já jsem tam žila jen do svých 17 let, ale vzpomínám na tu dobu s láskou. Se svými spolužáky se scházíme s malými přestávkami každý rok a vždy se nás sejde kolem dvaceti lidí.
Kdybyste měl chutˇ si zavzpomínat na svou rodnou obec, tak náš školní sraz se koná v pátek 26. dubna 2019 v 15 hod. v Pizzerii (bývalá Centrumka) na Masarykově náměstí v Ostravě. Jste srdečně zván.
S pozdravem Marie Barusková roz. Kupková
Dobrý den pane Bárto,