
Ilustrační foto: ingimage.com
Hurá na kolo
20. 8. 2018Stárnout neznamená přestat se hýbat. Někdy je to přímo naopak, protože právě v důchodu má člověk více času na sportovní aktivity. To je sice fajn, ale většina z nás zaznamenává přece jenom nějaký úbytek sil, a tak si přirozeně vybíráme takové sportovní vyžití, na které stačíme, a postupně opouštíme sporty, které nám už dávají trochu moc zabrat. Třeba jízdu na kole v kopcovitém či přímo hornatém terénu.
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní
příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke
konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv
vulgarismy.
Pro vkládání příspěvků do diskuze se musíte přihlásit
Danka Rotyková
20.8.2018 21:22
I já mám pocit, že chůze je opomíjena. Cyklisté jsou docela rychlí nejen na cestách v Kunratickém lese, ale i na chodnících okolo. A to i přesto, že na určitých místech vidí značku, aby z kola sesedli. Souhlasím s paní Jitkou.
Jitka Hašková
20.8.2018 19:27
Proč se pořád pro seniory propaguje jenom jízda na kole? Myslím, že jo dost těch, kteří kolo nemusí nebo neumí na něm jezdit a uvítali bychom pěší výlety bez ohrožování jízdou cyklistů. Stezky pro pěší už skoro neexistují, většinou jsou změněny na cyklostezky.
Olga Škopánová
20.8.2018 13:38
Jen bych se přimlouvala, kdyby cyklisté mohli mít přednost na hlavních silnicích.
Eva Balúchová
20.8.2018 09:42
Já kolo nemusím.Dávám přednost turistice.Doufám,že mě to ještě nějaký rok vydrží.
Mirek Hahn
20.8.2018 09:20
Elektrokola skutečně rozšiřují akční rádius v kopcích pro ty, kteří už nemají kondici jako zamlada. Na rovinu u Kolína bych to nekupoval. Většina elektrokol nejede sama, motor přidává sílu do šlápnutí, takže šlapat musíme, jen nás to nestojí tolik síly. Co by si měl ujasnit případný zájemce o koupi elektrokola ? Např., že dojezdové vzdálenosti na jedno nabití, které uvádějí výrobci, jsou dosaženy za ideálních podmínek. Průměrný dojezd v reálu bude klidně i o třetinu nižší a bude záviset na tom, jak se naučíme přepínat výkon motoru během jízdy. Dále počítejme s váhou elektrokola ( 25-30kg ? ). Dostat dvě e-kola na zahrádku na střeše auta není nic snadného a je to na hranici nosnosti levnějších střešních nosičů. Stěhovat e-kolo malým výtahem v paneláku také není žádná hitparáda. Elektronické systémy e-kol nemají rády vodu, tedy pozor na prudké slejváky, běžnou mírnou přepršku ale v pohodě ustojí. Pokud o e-kolu uvažujete, poraďte se nejdřív s někým ze známých či přátel, který tomu ale opravdu ROZUMÍ, potom to srovnejte s tím, co vám říká prodavač v obchodě a dobře se rozmyslete.
Jitka Caklová
20.8.2018 07:57
První dvě věty tohoto článku mě nadchly a mé nadšení opadlo s první odporovací spojkou "ale". Nemám nic proti kolům, ani elektrokolům, ale mám jen své poznatky, co nejen kolo udělalo s mojí páteří a vrátím se tedy k prvním dvěma větám tohoto článku. .....a právě proto ve svých téměř sedmdesáti letech každý den začínám cvičením a nikdy, ani v mladším věku jsem se svým tělem nedokázala to, co dokáži nyní. Kolo jsem na doporučení neurochirurga a ve svém vlastním zájmu, odložila po první operaci páteře a po třetí operaci se k němu už nevrátila. Před třemi lety kolo nahradila koloběžka. Můj život je o pohybu na vlastní pohon. Alespoň zatím a když vidím padesátileté mladíky na elektrokole..............
Zpět na homepage Zpět na článek
Doporučujeme
Články z Drbna.cz
Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.
Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:
- Váš nejnovější článek
- Nejnovější komentáře k vašim článkům
- Nové vzkazy od přátel
- Nové žádosti o přátelství
JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí.
Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 19. týden
Tento týden si ve vědomostním kvízu budete moci otestovat své vědomosti z historie a zeměpisu.
AKTUÁLNÍ ANKETA