Vědro má ve dně díru
Foto: archiv autorky

Vědro má ve dně díru

1. 7. 2018

Tahle písnička se mi vybavila při mé marné snaze rozumně se domluvit s Českou poštou.

Pronajímám si kancelář v objektu, ve kterém sídlí ještě několik dalších firem. A jak už to tak bývá, firmy vznikají a zanikají, stěhují se dovnitř, nebo jinam. Abychom byli dosažitelní pro klienty i poštovní styk, máme všichni zvonek a bzučák, kterým otvíráme dveře návštěvám. Ti svědomitější z nás si zařídili i připevnění poštovní schránky ke vchodovým dveřím, abychom pošťákům i našim klientům komunikaci s námi ulehčili. Jenže v mém případě si pošťáci ulehčili práci způsobem, který se mi pranic nezamlouval.

Když jsem poprvé našla ve schránce cizí dopis, řekla jsem si:„Spletli se, to se stane“. Dopis jsem předala majiteli, a považovala záležitost za vyřízenou. Když jsem občas objevila ve schránce výpis z banky cizí firmy, už to bylo na pováženou a pohoršovala jsem se nad tím já i majitel firmy, kterému jsem coby náhradní pošťák výpis doručila. Oba jsme věděli, že nemusí být každý tak poctivý a někdo jiný by mohl získat cenné informace o stavu cizího firemního konta. 

Když se ale v mé schránce na dopisy začaly objevovat písemnosti firem, které zde už nesídlily a vlastní schránku nikdy neměly, usoudila jsem, že je načase zjednat pořádek. Dále už budu jenom citovat vybrané pasáže ze své elektronické korespondence s Českou poštou.

Já  „V poslední době se množí případy, kdy je do mé řádně označené schránky doručována korespondence pana Nováka. Upozorňuji, že pan Novák zde již rok nesídlí a neznám důvod, proč by jeho korespondence měla být doručována mně. Žádám o nápravu.“

ČP : Věc: Potvrzení o doručení elektronického podání
Dobrý den, Váš e-mail byl přijat k vyřízení. S pozdravem Česká pošta, s. p.

Po zhruba 30 dnech

Vzhledem k tomu, že ze strany České pošty, s.p. je doručovací službě věnována zvýšená pozornost, bylo Vaše podání projednáno s vedoucí dodávací provozovny a se zainteresovanou listovní doručovatelkou s tím, že doručování Vám adresovaným zásilkám bude věnována zvýšená pozornost. V případě jakýchkoliv jiných nepravidelností s dodáváním listovních zásilek se obraťte na vedoucí oddělení provozu listovního dodání Po přijatých opatřeních věříme, že Vám již nebude zavdána příčina k nespokojenosti. Zároveň přijměte i poděkování a ujištění, že si vážíme každého zákazníka, který nás upozorní na jakékoliv nedostatky spojené s poskytováním našich služeb. Děkujeme za upozornění a podáváme Vám tuto zprávu spolu s omluvou za způsobené nepříjemnosti.S pozdravem  xy a yx.

 Po 14 dnech

Já :“ Dnes jsem našla ve své poštovní schránce Výzvu k vyzvednutí písemnosti pro adresáta Nováka. Již jednou jsem vás upozorňovala na to, že firma pana Nováka zde již rok nesídlí a že si nepřeji ve své poštovní schránce jeho poštu. Vzhledem k tomu, že výzva se týká doporučeného dopisu s doručenkou, mohly by jeho nedoručením vzniknout adresátovi nepříjemné komplikace. Prosím zařiďte proto řádné doručení na řádnou adresu.“

 ČP : Věc: Potvrzení o doručení elektronického podání
Dobrý den, Váš e-mail byl přijat k vyřízení. S pozdravem Česká pošta, s. p.

Zhruba  po 30 dnech

Dle sdělení listovní doručovatelky, která zajišťuje doručování listovních zásilek v uvedeném dodacím místě, se jedná o firemní objekt. Před uzavřenými vchodovými dveřmi je umístěno 5 domovních schránek. Z toho 4 domovní schránky jsou označené a 1 je bez označení. Dále je zde několik neoznačených zvonků. Váš zvonek označený není. Dále listovní doručovatelka uvedla, že si není vědoma, že by do Vaší domovní schránky vhodila výzvu pro jiného adresáta. Pokud se tak stalo, tak jen v důsledku její nepozornosti, za což přijměte naši omluvu. Vzhledem k tomu, že ze strany České pošty, s.p. je doručovací službě věnována zvýšená pozornost, bylo Vaše podání projednáno s vedoucí dodávací provozovny a se zainteresovanou listovní doručovatelkou s tím, že doručování Vám adresovaným zásilkám bude věnována zvýšená pozornost. Zároveň přijměte i poděkování a ujištění, že si vážíme každého zákazníka, který nás upozorní na jakékoliv nedostatky spojené s poskytováním našich služeb. Děkujeme za upozornění a podáváme Vám tuto zprávu spolu s omluvou za způsobené nepříjemnosti. S pozdravem  xy a yx.

Moje okamžitá odpověď  : ( v duchu: „To si snad dělají ze mě srandu!)

Ne, že by na tom po měsíci záleželo, ale musím se ohradit proti lživým informacím, které se v tomto dopise vyskytly. Můj zvonek rovněž jako moje poštovní schránka označeny jsou, a to velmi výrazně. Nevím, co si mám odvodit z toho, že z pěti schránek na domě jedna označená není. Ta moje schránka označená je. Že se patrně doručovatelka spletla, je evidentní a že se takto plete často, lze rozpoznat mimo jiné i z toho, že toto je už druhá stížnost v tomto smyslu, na kterou odpovídáte stereotypně totéž, ale stav trvá a k žádné vámi avízované nápravě nedošlo.

 ČP : Věc: Potvrzení o doručení elektronického podání
Dobrý den, Váš e-mail byl přijat k vyřízení. S pozdravem Česká pošta, s. p.

 

Odpověď ještě nemám, neuběhla totiž zákonná lhůta 30 dnů k vyřízení. Důvtipný čtenář ale už určitě uhodl, jaká bude.

Tohle vědro prostě má ve dně pořádnou díru.

https://youtu.be/tUSVA67kJUI

 

 

 

Můj příběh
Hodnocení:
(5 b. / 10 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Ilona Erika Kolář
Pošta je místo, kam chodím straště nerada. Nikdy nevím, co mě tam čeká za překvapení. Vetšinou se v mé frontě někdo zasekne u přepážky a já čekám a čekám.
Zdenka Jírová
O svých zkušenoistech s poštou jsem tu už napsala článek. Na poštu chodím velmi nerada, protože z 10 mých požadavků bývá uspokojivý tak 1 nebo dva. Je to boj s větrnými mlýny. Hlavně že zdražují s odůvodněním, že zlepšují služby.
Soňa Prachfeldová
Ivano, prostě držet pohotovost u schránky a chytit doručovatelku při činu. Ovšem vlastní práce pak bude ve skluzu , pak požádat poštu o úhradu
ivana kosťunová
Maruš a Evo - nedojde, aneb jak říkala moje babička- není Boha, který by to do nich vpravil, když sami nechtějí.
ivana kosťunová
Děkuji- těší mě to.
Zuzana Pivcová
Myslím, že to u Ivany není svatá trpělivost, nýbrž něco jako psychologický průzkum, z kterého vyjde vítězně. Tvůj článek je jedním z těch oprávněně kritických a zároveň humorných. Mám je ráda.
Eva Mužíková
Ivano, já bych takovou /chtěla jsem taky napsat svatou :))) / trpělivost neměla. To co mi opakovaně nepatří bych jednoduše vyhodila...moc hezky jsi to napsala....
Marie Doušová
Česká pošta , není co dodat..........doufat , že jim to jednou dojde!
František Pašingr
Je to o lidech. Pošta jako organizace je hrozná, ale moji pošťáci (listovní i balíkový) jsou prima. Odchytí mne třeba na procházce se psem i když balíček je na firmu.
Věra Ježková
No, to je něco. Jak asi vypadá nezvýšená pozornost pošty? Dovolím si komentář: „To je jak u blbejch.“ Nedej se a vydrž! :-)

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 46. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?