Souhlasit? Či nesouhlasit? Musím ale vědět, proč!
ilustrační foto: pixabay.com

Souhlasit? Či nesouhlasit? Musím ale vědět, proč!

3. 4. 2018

Původně jsem měla v úmyslu napsat diskuzní příspěvek k redakčnímu článku, „Senioři budou mít od půlky června na vlaky a autobusy 75 procentní slevu“, ale raději píši samostatný článek. Osobně s touto slevou nesouhlasím, protože, podle mého názoru, je to krajně nesystémový krok. V jednom vlaku, či autobusu sleva platit bude, v jiném nikoliv, a pravidla? Darmo mluvit. Bude to, po mnoha předešlých, další „černá díra“, kam nekontrolovaně potečou peníze a k těm nejpotřebnějším se stejně nedostanou. K čemu mi bude levné jízdné, když ho, například ze zdravotních důvodů, nebudu moci využívat? Proč děláme stále věci tak složitě, když je můžeme, ve stávajícím systému, dělat jednoduše.

1) "Ruku na srdce", pokud jde o manželský pár důchodců, tak tam problém nevidím. Problém ale nastane, pokud jeden z těch dvou odejde na "druhý břeh". Většinou žena, která by si zasloužila daleko větší uznání, tak má z obecně dobře známých důvodů důchod nižší. Když zůstane sama, tak je absolutně nemožné, aby si mohla zachovat alespoň standardní živobytí, bez toho, aby musela chodit na brigády. Je to nedůstojné. Proto bych souhlasila s variantou, aby pozůstalým, pobírajícím důchod, bylo měsíčně přidáno na základní potřeby, které se po odchodu jednoho z manželů automaticky nesníží. Máme dobře propracovaný systém výplat důchodů, ve kterém by se peníze adresně dostaly tam, kam mají, a každý by se mohl svobodně rozhodnout, jestli jet na výlet, nebo jít za kulturou, atd. 

2) Pokud jde o produktivní věk, tak dám příklad: Dva živitelé rodin pracují na jednom pracovišti, jeden v místě bydliště, druhý dojíždí. Cesta za prací činí cca 1 000.- Kč/měs. Ten první má za rok na hezkou dovolenou, ten dojíždějící může sedět doma. Proč má být přespolní za stejnou práci dojížděním znevýhodněn? Zaměstnavatel přece ví, kdo mu do zaměstnání dojíždí, bral by adresné dotace a navíc, podpořilo by se tím i dojíždění za prací. Je to také jeden z důvodů, možná hlavní, proč lidé jsou raději na úřadu práce, případně na sociálních dávkách. Přes zaměstnavatele by rodiče měli dostávat peníze i pro své děti dojíždějící do škol.

Možná by stálo za zmínku, k čemu stát, potažmo ČD, musí živit tak megalomanského administrativního molocha? Chodit do zaměstnání se NEROVNÁ chodit do práce a pracovat by se mělo vyplatit. Kdo nepracuje, ať sedí doma na vlastní odpovědnost a s plným vědomím, že „Bez práce nejsou koláče“. Stohů papírů, ze stále do kola, bezesmyslu vyplňovaných tabulek, se nikdo nenají. Vykonaná práce má být za každým vidět a přinášet celé společnosti užitek. 

Můj příběh
Hodnocení:
(4.3 b. / 6 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
jana zelená
Boj s byrokracií je nekonečný a úředník si sám místo nezruší. Nejvíc je jich snad v bruselské centrále. Jinak sleva na jízdné pro seniory či studenty jde mimo mně. A spravedlnost neexistuje. Vždy to někomu vyhovuje a druhému nikoliv. Co třeba sleva na leteckou dopravu? Pro seniory????
Karel Pazdera
Paní Caklová, pokusím se vyjádřit k vaší výzvě, tak tedy moloch není jen u ČD, v posledním období cca 4 let narostl počet úředníků o 30 tisíc, počítáme-li jen průměrnou mzdu, tak to ročně činí přes 10 mld. Náklady práce jsou zhruba ve stejném řádu. No a úřednictvo se musí vzájemně zaměstnat, to věděl už i prof. Parkinson. Nakolik je ta jejich vzájemná práce efektivní...to už nikdo nezkoumá. Při tom vzájemně nepropojených kontrolních orgánů roste a bude růst. Na každou agendu EET, kotlíkové dotace, asistenti pro inkluzi. Dokáže někdo spočítat jakou přidanou hodnotu tito stále se množící úředníci přinášejí. Osobně si myslím, že žádnou, jen odčerpávají prostředky, které by při efektivním využití zlepšily naši životní úroveň
Jitka Caklová
V článku není o Babišovi ani zmínka, já s ním do této diskuze nepřišla. Kdo chce vidí v diskuzi hádku, kdo chce diskutovat diskutuje, kdo chce autora napadat, napadne ho i kdyby psal o počasí, kdo chce moralizovat moralizuje. Je každého věc, o čem článek napíše a jak moc chce do diskuze vstupovat, taktéž. Nevidím na tom nic závadného. Každý kdo píše, nebo mluví cokoliv a o komkoliv, tak to vždy vypovídá o něm samém. Řekla bych, že několik diskuzních příspěvků je opravdu věcných, ale poučné jsou všechny.
Lidmila Nejedlá
Zlevněné jízdné vítám. Je to součást sociální politiky, jako je na př. příspěvek na bydlení. Zda to využiji či ne, neřeším, pomůže to potřebným. A zda na to budou peníze...to nechávám na vládě, tam je zodpovědnost. Nevidím v tom populizmus, P.Babiš to nemá zapotřebí, jak říká, je to jen bonus k mizerným důchodům.
Lidmila Nejedlá
Pokud si přečtu jakýkoliv článek, přidám souhlasný nebo nesouhlasný komentář k napsanému problému a NENAPADÁM autora či autorku. Pokud napíši sama článek, přečtu si komentáře a rozhodně se s přispivateli nehádám. Udělali jste tady z toho RING VOLNÝ.
Marie Doušová
Můj postoj je , že by se mělo přidat všem důchodcům ,ať si každý vybere na co peníze použije. Někdo rád cestuje a druhý raději navštěvuje divadla.Chce li stát přispět na jízdné ,tak přispěje a je to lepší než nic.
Jitka Caklová
Ještě by mě zajímal názor čtenářů na poslední odstavec tohoto článku. Zatím jsem žádný nezaznamenala, zřejmě jste se nechali unést dřív, než jste dočetli do konce. Děkuji
Hana Šimková
Příspěvek paní Halátové už čtu třetí a všechny jsou jedovaté. Co tady vlastně tato zlá osoba pohledává? Profil nemá žádný , nic nenapsala. Já si myslím, že na íčku vůbec nemá co dělat. N echceme tady přece zlé a zatrpklé stařeny.
Hana Mudrová
Slevy na jízdné jsou populismus, ale znamenají rozšíření možností. Hodně cestují seniorky, mívají rodinu rozházenou po republice, berou na výlety vnoučata a pod. Poklud jeden z partnerů odejde, druhý má vdovský příspěvek, na tom se shodneme všichni. Pokud nestačí na náklady, může dostávat peníze na doplatek nájmu. Je další otázkou, nakolik lidé kolem šedesátky zvažují své další možnosti a třeba si drží velký byt nebo byt ve vyšším patře bez výtahu. Běžně se doporučuje kolem šedesátky nejpozději toto řešit. Další možností je sestěhování příbuzných do jednoho bytu, jako to dělávají studenti. Což stejně jako u studentů znamená dát si jasná pravidla. Chápu nářky na drahé bydlení, zároveň však všichni senioři v naší rodině bydlení řešili mezi 50. a 60. rokem a potom byli v klidu mimo tety, která potřebovala hodně péče a šla v 90.letech do penzionu. Příklad s dojíždějícím pracantem není až tak špatný, pokud se nejedná o region s příplatky na cestu do zaměstnání. Někteří zaměstnavatelé u nás mají i bezplatnou dopravu podnikovým autobusem, při vzdálenosti, kdy by cestovné převýšilo 1100 Kč. Samozřejmě je na každém, aby si vybral práci, která bude dostatečně ohodnocená. Možností je dnes dost, dokonce časově výhodné- na minijob lze pracovat jen dva dny v týdnu, výdělek je 500 Euro a lidé přijíždějí do pohraničí i na dva noclehy. Vždycky jsou nějaké možnosti, i dříve lidé dělali dvě zaměstnání, když potřebovali vyjít. V článku rozhodně nevidím žádné negativní pocity a záměry, jde o pokus srovnat si nějaké informace.
ivana kosťunová
Nefandím si, a hloupými invektivami se nezabývám.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 46. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?