Ach, ta reklama
Ilustrační foto: pixabay.com

Ach, ta reklama

25. 7. 2016

„Babi, co je to vaginální?“, ozvalo se od televize mé osmileté vnouče. Převrátím oči a raději dělám hluchou. Ach, ta reklama! Nejeden z nás si několikrát za den povzdechne právě touto větou. Mnohdy si i pěkně od plic zanadáváme. 

Reklama se na nás totiž valí ze všech stran. Je jedno, jestli se dívají děti na dopolední program určený právě jim a nebo v pozdní noční hodině dospělý divák. V televizi můžete létat na křidélkách zrovna uprostřed napínavé filmové scény, to už je sice trochu omšelá reklama, čas od času ji ale zase odněkud vytáhnou, a nebo si vyléčit jedinou tabletkou vaginální mykózu a přitom si ještě napatlat stoprocentně účinnou masku na vlasy. V dalším vstupu děti vyděsí rajčatově zbarvený rozesmátý čert a s ním lepá vrtící se děva, co může hned. Na rande a nebo do společnosti se zásadně chodí s bandaskou perwollu a k tomu vám na každém rohu někdo nabízí finanční půjčku zaručeně s nejlepšími podmínkami. Muž a žena padající do postele ne v objetí, ale s omluvou kusu nábytku, že ho opustili. Lepší to není ani na internetu. Reklama na nás útočí ze všech stran, křičí a atakuje naše smysly. Ještěže přes obrazovky nemůžeme cítit vůně a ochutnávat. To bychom snad od těch bedniček už nedokázali ani vstát.

A co teprve tištěná reklama? Taky vás obtěžuje, když vám roznašeč vloží do schránky nebo pohodí na chodbě přede dveře bytu třeba pět výtisků stejné reklamy? To je potom počteníčko. Pomalu každý den v týdnu si můžete vzít nový neohmataný výtisk. A to jen proto, abyste zjistili, že to, co reklama nabízí, nepotřebujete. Mě spolehlivě naštve, když přijdou reklamní noviny velikosti jídelního stolu pro čtyři osoby od nejmenovaného supermarketu. Z obrovských novinových plachet na mě jukne tu recept, tu nějaká sleva a dokonce i vtipy. Vždy si představím, kolik asi padlo krásných zelených stromů právě na takovéto noviny, které vzápětí končí ve sběrném kontejneru. Spočítal někdo, kolik třeba takový obchodní řetězec spotřebuje na tyto reklamy papíru? Za týden, za měsíc, za rok?

A pak tu máme kromě našich vlastních reklamních letáků letáky valící se k nám ze sousedního Polska. To abychom si doma pořídili větší krabice na sběr reklam.

Škoda, že už nemáme děti školou povinné, určitě by vyhrály soutěž ve sběru papíru. Průměrná domácnost dostane za rok do schránky přes 20 kg reklamních tiskovin. Víte o tom, že jedna tuna recyklovaného sběrového papíru nahradí dřevní surovinu přibližně ze 17 stromů? Víte o tom, že zatímco na začátku 90. let spotřeboval jeden obyvatel Česka v průměru 50 kilogramů papíru za rok, v roce 1997 už to bylo 100 kilogramů a spotřeba i nadále neustále roste?

 

 

 

reklama televize
Hodnocení:
(4.3 b. / 11 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Anna Čípová
Nejhorší je, že televizní reklamy blbnou hlavy našim vnukům.
Libor Farský
Mluvíš mi z duše, Elenko...
Alena Tollarová
Některé reklamy jsou vtipné a dokážou i pobavit, ale naprostá většina jsou opravdu otrava a otrava a ještě jednou otrava. Úplně jim utéct se bohužel nedá, takže se s nimi musíme nějak vypořádat.
Eva Mužíková
Elen, napsala jsi to velice hezky a bohužel pravdivě. Já ty nechutné reklamy také nesnáším ale jelikož jsou na většině kanálů, neuniknu jim přepínáním...
Vladka Steinová
Reklama vládně světu, byla a bude..Uvážíme-li, že slovo se odvozuje z latinského CLAMARE-křičet volat, tak tím je již dost vysvětleno.Jak píše p.Stínilová,TV ČT2 a ART moc reklamy nemají, ale pomalu též začínají, tak nenápadně, polehounku přicházejí i na státoprávní TV ČT1.A někdy jsou skutečně nevhodné a nechutné,hlavně pro mladou, či dětskou generaci.USA pomalu reklamy stahuje ve všech oblastech života.
Elena Valeriánová
Pani Marcelko, moc děkuji.
Marcela Pivcová
Paní Elenko, z prázdninového internetu mi bohužel nechtějí odcházet hvězdičky, tak Vám je posílám alespoň takto.
Lenka Hudečková
Elenko, souhlasím s Tebou, reklama je obtěžující na všech místech a ve všech médiích. Hezky jsi článek napsala... :-)
Drahomíra Stínilová
Moc na televizi nekoukám, a když tak na 2 nebo art a tam moc nejsou. Ale spíš si myslím, že jsou nebezpečnější velké billboardy těsně u silnic. Kdybych byla řidičkou, určitě by to rušilo mou pozornost. Např. v USA u silnic vůbec nesmějí být. A když - tak velký kus od kraje a ještě v mnohem větší výšce než u nás. Jinak taky nesnáším hloupé reklamy, ale některé jsou povedené, jako zlaté prasátko na Vánoce.
Zdenka Jírová
Plně souhlasím, také se děsím, až se mne 9 vnuk zeptá, na co je viagra nebo jaké to mají dívky svoje dny. Dříve říkali, že se tyto reklamy d budou dávat až po 22. hodině, teď jsou pravidelně okolo 18. hodiny, kdy se rodiny scházejí a většinou večeří. Je to nechutné. Snažím se je nevnímat, pokud mohu, přepínám kamály nebo odcházím si něco udělat do jiné místnosti. Jsou jak plíseň, která prostoupí všechno.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 45. týden

Co se děje na podzim v přírodě? Tak právě o tom je vědomostní kvíz tohoto týdne. Kolik tentokrát získáte bodů?