Spropitným oceníte personál za jeho práci
FOTO: archiv autorky

Spropitným oceníte personál za jeho práci

16. 2. 2016
restaurace služby
Autor: Hana Lancová
Hodnocení:
(4.1 b. / 7 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Hana Lancová
Příhoda s číšníkem v nádražní restauraci je krásná. Kéž by takových človíčků bylo v dnešní hektické době více. :-)))
Hana Práglová
Před mnoha lety jsme si dali z důvodu dlouhého čekání na spoj v nádražní restauraci v Pardubicích oběd. Byl chutný a číšník byl velice rychlý,milý,přívětivý. Pochopitelně jsme chtěli nechat slušné spropitné.Byl k tomu důvod.A co se stalo???Číšník v letech nám vrátil vše do posledního desetníku a s úsměvem sdělil,že děkuje,ale má svůj vlastní plat a je se svou prací nadmíru spokojen. Co k tomu říci???Skoro jsme se styděli.A dlouho jsme přemýšleli proč. Nedávno jsme byli na pivu.Po několikerém upozornění,že máme pod míru,jsme slyšeli odpověď .že to dojde.Ani po dlouhém čekání pochopitelně nedošlo.Tak jsme při placení sdělili,že platíme méně,protože jsme dostali 6x 1,5 cm pod míru. Oči servírky vidět bych vám nepřála.A přitom stašilo málo-na začátku říci nějaké "kouzelné slovíčko"
Naděžda Špásová
Většinou účet zaokrouhlím. Pokud je nás víc a můžu, platím kartou. Hanko, dobře napsané, číšníka bych sjela na tři doby. *****
Jiří Libánský
Bohužel, něco jako číšnická "stavovská čest" už se během socialistického pohostinství zcela vytratilo. Snad jen pár soukromníků je pyšných na svou kvalitní obsluhu. Tak většinou jen vidina spropitného drží trochu úroveň obsluhujícího personálu.
Hana Rypáčková
Opravdu to je jen zvyk. Pravidlo to není. Když v cizině je na to upozorňováno, mám pocit, že když nic nedám, dostanu přes čumu nebo mi podtrhnou nohy. Nic takového se nestane, jen je protivné, jak dotyčný čeká a čeká.....S nataženou dlaní.To samé dělá starý cikán před krámem. Většinou nedostane nic.
Naďa Pokorová
Zažít tuto situaci asi bych odkráčela. Spropitné dávám, jen když jsem opravdu spokojená a ještě si mnohdy říkám proč vlastně? Taky jsme přece pracovali a nikdo nám nenosil spropitné… Tento příběh mi připomněl jeden můj zážitek. Bylo to o prázdninách, pracovala jsem na předzahrádce, když u domu zastavilo auto a vystoupil starší muž romského původu. Slušně mě oslovil, ale pak jsem jen zírala. Pravil, že zde patnáct let jezdil s popelářkým autem a jde právě do důchodu a jestli bych mu tedy za jeho mnohaleté služby nedala nějáké spropitné na přilepšení…Nedala! Pracovala jsem dvacet let, jako učitelka na odborném učilišti kde průměrně třetina žáků byly právě romské děti. Práce s nimi i s jejich rodiči byla náročná, problémová, a že bych viděla byť jen korunu navíc….??? Dávat spropitné mi stejně přijde jako divný zvyk…
Květoslava HOUDKOVÁ
Se "spropitným" jsem opatrná (důchod si tím nemohu snižovat) - dám jen v příp. spokojenosti. V článku popsané "obsluze" bych akorát nas .... !
Hana Lancová
Sice jsem zvolila vyprávění ve třetí osobě, ale jedná se o můj vlastní zážitek. Svou roli v reakci číšníka hrál určitě i fakt, že jsem byla sama bez doprovodu. Zřejmě si myslel, že budu snadná oběť. Bohužel se celkem často setkávám s tím (a nejen v pohostinství), že personál / zaměstnanci nekope za svůj tým. Takže Alenko, skutečně nedostal nic a kdybych měla více času a možností, určitě bych odkráčela středem. :-)))
Zuzana Pivcová
Zažili jsme jednou o dovolené v jižních Čechách, že jsme přišli do zámecké restaurace asi ve 13 hod., venku byl obsazený jeden stolek, už se pouze konzumovalo pivo. Uvnitř jsme byli sami. Na oběd, i když to byla ze tří jídel jedna minutka, jsme čekali všichni téměř 40 minut, jen zpočátku jsem měla já polévku. Pak už jsem se zvedla a šla se dívat, co se děje, nato servírka oběd donesla. Byla drzá, že to je kvůli té minutce. Poznamenala jsem, že alespoň mohla mezitím odnést talíř po polévce. Řekla na odchodu: Přece se nepřetrhnu! Tak to už jsem si nenechala slovně líbit a samozřejmě jsme jí nedali žádné spropitné.
Jitka Chodorová
Jistě, vše souvisí se vším,ochotný personál si spropitné zaslouží, ale taky nemám problém nedat nic, když něco není v pořádku.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 17. týden

Tento týden se budeme ve vědomostním kvízu věnovat vážné hudbě. Jak dobře ji znáte? To uvidíme...

AKTUÁLNÍ ANKETA

Co vás nejvíce "nabíjí"?

Výlet do jarní přírody

21%

Setkání s přáteli

20%

Kontakt s rodinou

21%

Knihy

19%

Vitamíny

19%