Reklamovali jste někdy zájezd? 
Aneb Zakynthos, díl 2.

Reklamovali jste někdy zájezd?
Aneb Zakynthos, díl 2.

24. 10. 2015

Stalo se vám někdy, že zájezd, na který jste se vydali, nesplnil vaše očekávání? Byli jste zklamaní? A našli jste odvahu zájezd reklamovat? A víte vůbec, že se i zájezd může stát předmětem reklamace? Pokusím se v krátkosti vám vylíčit a zrekapitulovat naše dovolenkové peripetie a článek by se tedy docela dobře mohl jmenovat: Tip na dovolenou - Ostrov Zakynthos 2.

Již několikrát jsme si vyjeli s CK Alexandria a vždy jsme byli velmi spokojeni. A proto i letos padla naše volba na tuto CK.

Vybrali jsme si klubový hotel, což už samo o sobě nám připadalo jako určitá záruka spokojenosti. V katalogu bylo uvedeno, že pokoje jsou vybavené balkónem nebo terasou, trezorem, rychlovarnou konvicí, televizí, klimatizací.

Do hotelu jsme přijeli v čase večeře. Dostali jsme klíč od pokoje, kam nás doprovodila slečna z recepce, žádný poslíček, který by s kufry pomohl. Po otevření dveří jsem jen ohromeně vydechla "no, no", slečna nám však rychle a s úsměvem kynula, že máme jít na večeři. Hned od stolu manžel vystartoval za právě přítomným delegátem a informoval ho, že tento pokoj nechceme. Bylo nám řečeno, že hotel je plný a musíme na výměnu za jiný počkat tři dny.

Zkušenost č. 1 - právě toto je okamžik uplatnění reklamace, takže si dobře rozmyslete, co delegátovi řeknete.

Konsternovaně jsme si teprve po večeři pokoj pořádně prohlédli. Balkón žádný, jen malé okénko pod stropem. Středem podkrovního pokoje se šikmo klenul trám, pod kterým bylo nutno se ohýbat. Postel zvící šíře 4 a půl kancelářského papíru. Klimatizace nešla regulovat. Buď běžela a chladila na plný výkon bez přestávky nebo byla vypnutá. Ovládala se totiž jističem, což nám názorně předvedl manažer hotelu. Televize nešla. Konvice a trezor nikde. Nebylo kde usušit prádlo. Příšerný holobyt nebo cela, jiné přirovnání nemám. Po bezesné noci na úzkém lůžku s pružinovou matrací, kde se nedalo ani otočit, přišel další šok ráno v podobě hotelového bazénu, který zarůstal řasami a poslední den našeho pobytu byl úplně zelený.

Od delegáta jsme si vyžádali tiskopis reklamačního protokolu a ten na místě vyplnili s tím, že reklamaci doplníme po návratu domů o podrobnosti a fotodokumentaci.

Zkušenost č. 2 - toto už je opakovaná reklamace.

Po třech dnech nám byl pokoj vyměněn, a tím CK považuje reklamaci za vyřízenou.

Na okraj uvádím, že jsme postupně zjistili, že onen pokoj je jakýmsi "průchozím bodem" hotelu, kde se neustále ubytovávají hosté, kteří se po pár dnech stěhují jinam.

Po návratu domů jsme jmenované renomované CK zaslali podrobné doplnění reklamace s fotografiemi. Dlouhatánskou odpověď jsme obdrželi od právního zástupce CK. Ten nás seznámil s tím, že naše reklamace již byla vyřízena na místě "a v této situaci již není možné po CK vyžadovat jakékoli další stanovisko či plnění".

Přesto projevil dobrou vůli a naší stížností se zabýval. A - jak jinak - postel byla v pořádku, trám procházení pod ním nebránil, okno odpovídalo velikosti pokoje, klimatizace byla funkční atd. V nějakých drobnostech nám dal za pravdu. A konec konců jsme při podpisu cestovní smlouvy přece obdrželi Smluvní podmínky a Důležité informace o organizaci dopravy, ubytování, rozsahu a kvalitě služeb.

Zkušenost č. 3 - při našem cestování se vlastně stáváme rukojmími CK, protože z jejich smluvních podmínek, které ovšem dostanete až po podpisu cestovní smlouvy a po zaplacení ceny zájezdu jen tak přibalené k cestovní smlouvě, vyplývá, že CK může všechno a nemůže za nic a naopak klient si musí nechat líbit všechno, na co si vzpomenete. Je tam dokonce uvedeno i to, že postele v některých zemích mohou být užší než jsme zvyklí a argument, že ve všech ostatních pokojích hotelu jsou postele normální, neznamená vůbec nic.

Přesto nám CK poslala poštovní poukázkou 10 % ze zaplacené ceny zájezdu, čímž de facto přiznala pochybení svého smluvního přímořského partnera. A já osobně se divím, že si něco takového nechá líbit, protože sám delegát nám nakonec přiznal, že tyto stížnosti řeší neustále.

Zkušenost č. 4 - nedat se odradit a zájezd reklamovat se přece jenom vyplatí. Pro informaci ještě uvádím, že při reklamaci musíte nejen podrobně popsat závady, ale také vyčíslit požadovanou výši odškodnění. K tomu jako vodítko slouží tzv. Frankfurtská tabulka slev, ze které vycházejí německé soudy (http://www.asociace-sos.cz/frankfurtska-tabulka-slev/). V našem právním prostředí sice není závazná a Němcům můžeme jen závidět, žádná jiná možnost dopídit se nějaké částky však neexistuje. A ještě dodávám, že reklamovat zájezd je nutné co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů od návratu z dovolené.

Ačkoliv víme, že máme pravdu, soudit se s CK Alexandria nebudeme a spokojíme se s částkou, kterou sami uznali za vhodné nám poslat. Nicméně po této zkušenosti a hlavně po tom, jaké - s prominutím blbce z nás udělali, tato cestovní kancelář přišla o klienty.

Většina lidí si asi takovéto zkušenosti nechává raději pro sebe a trochu se stydí. Já však mám potřebu se o ně se čtenáři rozdělit a naznačit jim, že není od věci se o svá práva přihlásit. A jaké máte zkušenosti Vy?

Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Alena Tollarová
Díky všem za příspěvky. Toto nebyla levná dovolená, naopak - byla nejdražší, na jaké jsme byli a možná i proto jsem byla tak "naprdlá". Alexandria přece není žádná pochybná levná CK. Já vím, že takový Černý Petr je v každém hotelu a o oblíbenosti tohoto hotelu svědčí i to, že byl opravdu plný až po střechu a nebylo za co vyměnit. No vidíte, vy kdo jste měnily pokoj, reklamovaly jste, ani o tom možná nevíte. Cestování zdar!
Dagmar Bartušková
Ne, zájezd se zatím vždycky povedl. Hlavně to nezakřiknout!
Elena Valeriánová
Nejhorší zkušenosti máme z loňské dovolené z Albánie. Ale o tom jsem už několikrát psala. Hned po příjezdu jsem vymazala kontakt CK Kovotour z počítače a jejich nabídky padají přímo do spamu. S touto cestovkou nikdy více. Zájezd jsme ale nereklamovali. Letos v Bratislavě jsme také museli měnit pokoj. Měli jsme zaplacený balkón a místo něj jen francouzské okno. Dobře, že jsi se s námi o svou zkušenost podělila, je dobré vědět, na co máme právo.
Zuzana Pivcová
Prvně jsem nalítla tuniskému majiteli cestovky, ale o tom jsem psala v příspěvku Zachránil mě osel.... Chtěla jsem to dodatečně reklamovat, ale právě jsem se tehdy dověděla, že se musí na místě s delegátem učinit zápis. Od té doby jsem ještě dvakrát měnila nevyhovující pokoj - v Řecku a na Kypru, ale vždy okamžitě sama přes recepci po příjezdu. Delegátky bych se dočkala až druhý den a to bych tam už musela spát. Jednou jsem dostala pokoj , pod nímž nepřetržitě běžely 2 obří větráky z kuchyně. hluk a vibrace. Podruhé to nebyl pokoj, ale něco jako sklad v přízemí jednopatrové budovy (hotel měl hlavní budovu a několik menších jednopatrových budov), nebyl snad ani vybílený, u stropu vedly trubky, chybělo okno a místo inzerovaného balkonu stál u vchodu (neměl ani práh) na louce, přes kterou chodili všichni lidé, stůl a 2 židle. Že prý to má stejnou kvalitu jako balkon. To už byl vrchol! Jsem si jistá, že některé CK vezmou z hotelu za výhodnou cenu ten největší šmejd, co by si tam turistům z jiných zemí nedovolili dát, a teď je jen otázka, na koho ten "Černý Petr" padne a jestli se domluví či si to nechá líbit. Asi usoudili, že si samotná ženská, tedy já, v cizině bez muže neporadí. Jenže to není můj případ. A totéž radím všem.
Eva Balúchová
Byly jsme v Řecku 3 kamarádky a ubytovali nás v suterénu v takovém krcálku,sotva jsme se tam otočily.Tak jsem šla za majitelem a rukama,nohama jsem mu popsala naši situaci.Za hodinu jsme se stěhovaly do krásného velkého bytu s krásným výhledem. Od té doby říkám,že když jsem se domluvila v Řecku,domluvím se všude:-)
Jarmila Komberec Jakubcová
Protože často cestuji musím řešit problémy jak s ubytováním, dopravou či jídlem.Pokud problém nevyřeším sama obracím se na delegáta příslušné cestovky formou sms, abych měla od něj písemnou zprávu.Při posledním zájezdu do Podgory jsme dostaly pokoj plný plísně v suterénu hotelu.Pokoj jsme nepřevzaly, počaly do příjezdu delegátky a ani nejvíc na ni "zabralo", že celou záležitost předám tisku.Po 10min. jsme dostaly nádherný pokoj s výhledem na moře v 6.patře.Ostatních 5 rodin i s dětmi nakonec s dali od delegátky přemluvit a odešli bydlet do pokojů plných plísně.Tak bydlely až do konce zájezdu i když jim bylo slíbeno, že druhý den dostanou lepší pokoje.Ty dostaly Němci.Ale už si nestěžovaly.
Alena Vávrová
JO, a MOŘE bylo NÁDHERNÉ"! Za každého počasí :-)).
Alena Vávrová
Tak já tedy nemám vůbec žádné zkušenosti, než ty čerstvě nabyté, ale taky se mi hódně nelíbilo, že jsme od CK "opuchly" o možnost veškerých inzerovaných fakultativních výletů. Jelikož byla destinace našeho pobytu hned po příjezdu vyhlášená za oblast postiženou živelnou katastrofou, tak byla CK z obliga a asi bychom nic nevyreklamovaly. Ke cti delegátky dlužno říct, že vyvinula aspoň iniciativu a dostala nás do zájezdu polské skupiny k Verdonu a dala tip na další 2 výlety ve vlastní režii. Holt jsme byli poslední turnus a taky za lacino, ale měli jsme více než štěstí.
Hana Rypáčková
Reklamovaly jsme s kamarádkou dopravu do Itálie u Globtour.Vezli nás ze Strakonic autem /ještě s dvojicí z Plzně/ do Písku a náš autobus tam nebyl, hroznou herkou do Č. Budějovic , tam nás nikdo nechtěl /nebyly jsme na seznamu a měli plno/.Absolvovaly jsme cestu v hrkačce i zpátky, protože delegát nám slíbil lepší autobus a zase přijela rachotina.No dopadlo to tak, že jsme měli cestu zadarmo.Když to vyšetřili, parta autobusáků si vzala do poloprázdného autobusu rodinky a udělali si dovolenou v Itálii.Aby pěkný autobus nechyběl na pendl./Byli tam celý týden s autobusem v kempu /.Asi nám vrátili peníze přes cestovku oni? Dost rychle 2 000Kč. Víckrát se nám to nestalo..Smůla. Alenko, moře bylo pěkné, ne? A za ním jezdíme.Ovšem , nesmíme si nechat nic líbit.
Hana Šorejsová
Čedok, ESO Travel, Exim Tours, FIRO-tour, Adventura, FISCHER ty máme vyzkoušené. CK Alexandria nikdy. Je to především o ceně. Lepší někdy vynechat, než objednat levnou dovolenou a nestojí to za nic. Měli jsme asi štěstí, nic jsme doposud nereklamovali.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 48. týden

V čase adventním a vánočním často televizní stanice nabízí divákům známé filmy a pohádky. Tento týden si budete moci v kvízu vyzkoušet, jak dobře je znáte.