Kofola, malinovka. Nastává
velký návrat točených limonád

Kofola, malinovka. Nastává
velký návrat točených limonád

4. 6. 2012

Obliba točených limonád v Česku v poslední době prudce stoupá. Zatímco prodeje balených nealkoholických nápojů a piva v době ekonomické krize spíše klesají, výrobci točených limonád hlásí za poslední rok nárůst produkce až o desítky procent. Triumfální návrat mimo jiné souvisí s módní retro vlnou dříve oblíbených výrobků. Jedničkou mezi točenými limonádami je Kofola, oblibu zpět získává také dříve velmi rozšířená malinovka, ale také další druhy, například zázvorová limonáda.

Jedním z významných tuzemských producentů točené limonády jsou Sodovkárny Kolín. „V posledních čtyřech letech jsme zaznamenali průměrný roční nárůst poptávky po limonádě v sudech o 20 procent,“ potvrdil Pavel Vavruška, obchodní ředitel společnosti.

Točená limonáda je podle něj stále oblíbenějším nápojem k polednímu menu v restauracích, často k ní sahají také cyklisté či in-line bruslaři. Významnou cílovou skupinou výrobců točené limonády jsou také řidiči a část účastníků letních hudebních festivalů.

Řada lidí si nechá natočit do sklenice limonádu z nostalgie po dětství či mládi, kdy byla točená limonáda k dostání prakticky v každé hospodě. Kvůli změnám na trhu se po roce 1989 čepované limonády z hospod vytratily. „Tak jako jsme byli zvyklí v letech minulých, i nyní se rádi vrátíme do mládí nad točenou malinovkou,“ poznamenal Vavruška.

Jedničkou na trhu a spouštěčem staronového trendu je Kofola. „Točená Kofola je fenoménem české gastronomie s 12procentním objemovým podílem na všech prodejích nealkoholických nápojů,“ řekl ČTK marketingový ředitel Kofoly Jiří Vlasák. Podíl Kofoly v oblasti točených limonád podle něho dosahuje takřka 90 procent a k dostání je ve čtyřech z deseti gastronomických zařízení. „Za úspěchem Kofoly stála odvaha oživit tradiční servírovací rituál a podpora provozovatelů, kterým dnes točená Kofola přináší mnoho pravidelných zákazníků,“ podotkl Vlasák.

Výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý připomíná, že pivovary v minulosti často kromě piva vyráběly také limonády, zejména sudové. „Teď se k tomu pomalu vrací, protože je potřeba udržet výrobu a rozmělnit režie mezi více výrobků,“ dodal Veselý, který předpokládá, že pivovarů vyrábějící sudové či lahvové limonády bude opět přibývat.

gastronomie nápoje tradice
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 15. týden

Uplynulou sobotu proběhll 34. ročník vyhlašování cen České hudební akademie Anděl. Ve vědomostním kvízu tohoto týdne si budete moci otestovat, jak znáte současnou českou hudební scénu. Zabrousíme ale také trochu do historie...

AKTUÁLNÍ ANKETA

Digitalizace postupně prostupuje všemi státními úřady. Jak jste na tom vy - využíváte možnost vyřizování nejrůznějších žádostí on-line (pomocí počítače či mobilu), anebo raději navštěvujete úřady osobně?

Pokud to jde, vyřizuji vše "on-line"

20%

Snažím se vyřizovat věci "on-line", ale ne vždy se mi to daří

20%

Nevím, neumím na to odpovědět

19%

Mám radši osobní vyřizování záležitostí na úřadech

20%

On-line nevyřizuji nic, je to pro mě složité

21%