Podle reklamních letáků obchodních řetězců si aspoň občas vybírají prodejnu pro pravidelný větší nákup dvě třetiny Čechů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Česká distribuční, kterého se zúčastnilo 1300 respondentů. Letáky hrají důležitou roli v konkurenčním boji obchodníků a jsou zdrojem informací o slevách a akčních nabídkách.
„Průzkum ukázal, že lidé se slevovými nabídkami nechají ovlivnit více než kdy dříve, a to jak při výběru produktů, tak při výběru obchodu, kde zboží nakoupí. Zhruba 61 procent lidí uvedlo, že se někdy podle akčního letáku rozhodnou o tom, kam půjdou nakoupit,“ řekl ČTK ředitel společnosti Česká distribuční Petr Sikora.
Nejvíce se podle letáků při větších nákupech řídí lidé ve věku od 18 do 29 let. V této kategorii si obchod pro pravidelný větší nákup vybírá podle nabídky v letácích 77 procent lidí. Proti zažité představě o velkých víkendových nákupech téměř třetina dotázaných uvedla jako den pro pravidelný větší nákup čtvrtek nebo pátek. Na sobotu připadlo devět procent velkých nákupů.
Za pravidelný větší nákup 35 procent dotázaných utratí do 500 korun. Nejdražší nákupy pořizují lidé mezi 30 a 50 lety, především rodiny s dětmi. Jejich pravidelné větší nákupy stojí z 27 procent více než 1600 korun. Za více než 1200 korun v této skupině nakoupí 43 procent lidí.