Řada obchodních řetězců zahájila tradiční povánoční slevy. Lidé mají zájem především o zlevněnou elektroniku nebo oděvy. Obchodníci tak často sázejí na zákazníky, kteří k Vánocům dostali peníze.
Jeden z největších náporů zažily obchody Electro Worldu, které si kromě klasických slev přichystaly bezprostředně po otevření i speciální hodinové slevy, jejichž výše se lišila u jednotlivých spotřebičů i značek. Firma tak chtěla vyhovět lidem, kteří často dostanou pod stromeček hotovost a preferují vybrat si zboží sami.
„Zahájení výprodeje předčilo naše očekávání. Před každým kamenným obchodem Electro Worldu v České republice i na Slovensku se tvořily hned od začátku otevírací doby fronty, ve kterých čekalo až stovky zákazníků. Největší zájem byl o Sony Smart LED televizor zlevněný o 6000 korun na 14 999 Kč,“ řekl mluvčí firmy Jiří Čihák.
S výprodejem již začalo také Tesco. Podle mluvčí Martiny Pospíšilové dosahují povánoční slevy u vybraného zboží až 70 procent. „Týkají se tisíce položek především ze sortimentu oděvů, domácích potřeb, kosmetiky, vánočních dekorací a hraček. Trvat budou až do vyprodání zásob,“ uvedla mluvčí.
Na internetu zlevnili dříve
Internetový obchod Mall.cz odstartoval povánoční výprodej se slevami až 80 procent už ve středu. „Letos je zajímavý také tím, že zákazníkům nabízí poslední možnost nakoupit zboží za "předintervenční“ nebo dokonce ještě nižší ceny (před oslabením koruny – pozn. redakce),“ podotkla mluvčí společnosti Michala Gregorová.
Prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz zlevnil také už ve středu. „Lidé utrácejí peníze, které dostanou na Vánoce, dokupují příslušenství k nové elektronice. Řada z nich na výprodeje vyloženě čeká a nakupují například pro sebe vánoční dárky až po Vánocích,“ sdělil marketingový ředitel firmy Kamil Demuth.