Pořadatelé předváděcích akcí začali používat nový trik, který má klientům ztížit odstoupení od uzavřených smluv. Seniory nutí, aby kromě kupní smlouvy uzavřeli i zprostředkovatelskou smlouvu s jiným subjektem. Spoléhají přitom na to, že klienti poté odstoupí pouze od hlavní smlouvy a na zprostředkovatelskou zapomenou, čímž se připraví o možnost získání finančních prostředků v řádu stokorun nazpět, uvádí časopis dTest.
"I v případě, že od této druhé smlouvy zákazníci včas a řádně odstoupí, šance na vrácení peněz je minimální, protože jako zprostředkovatelé vystupují obtížně dohledatelní lidé," uvedl vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený.
Podle nedávného vyjádření Evropského spotřebitelského centra přišli organizátoři předváděcích akcí také na nový způsob, jak se vyhnout kontrolám a vzrůstajícímu odporu české veřejnosti vůči těmto akcím. Své zákazníky vozí na předváděcí prodejní akce do zahraničí mimo země EU, například do Turecka.
Česká obchodní inspekce (ČOI) udělila od ledna do května organizátorům předváděcích akcí pokuty za 10,3 milionu korun. Objem sankcí i jejich počet roste, loni za stejné období výše sankcí činila 1,9 milionu korun.